Vrouwen de baas over online aankopen
In communicatiebriefings voor het promoten van een verzekering, een tv of een auto worden mannen regelmatig als primaire doelgroep aangemerkt, omdat het overgrote deel van de personen in de klantendatabase van die partijen ‘mannen’ blijken te zijn.
Volgens Amercom is dat onterecht. In 61 procent van de onderzochte gevallen had de vrouw een zwaardere stem bij het doen van deze gezamenlijke online aankopen. Bij 16,7 procent van de respondenten nam de man de beslissing en bij 22,3 procent werden de beslissingen samen genomen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHet bureau ziet dat in de praktijk bij veel websites en online campagne op mannen worden gericht, of op niemand in het bijzonder. ‘Er wordt te vaak met hagel geschoten, zomaar wat gedaan. Er wordt naar ons gevoel te weinig slim nagedacht over de impact van specifieke doelgroepen en hun rol en behoeftes. Dit heeft, denken wij, een sterk negatief effect op de effectiviteit van veel e-marketing-activiteiten.’
De uitkomsten zijn verkregen met 18 diepte-interviews. De respondenten waren mannen en vrouwen tussen de 25 en 40 jaar uit tweepersoonshuishoudens.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid