Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrouwen de baas over online aankopen

Vrouwen hebben een zwaardere stem bij gezamenlijke online aankopen, zo blijkt uit onderzoek van online bureau Amercom uit Amersfoort naar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In communicatiebriefings voor het promoten van een verzekering, een tv of een auto worden mannen regelmatig als primaire doelgroep aangemerkt, omdat het overgrote deel van de personen in de klantendatabase van die partijen ‘mannen’ blijken te zijn.

related partner content for mobile comes here

Volgens Amercom is dat onterecht. In 61 procent van de onderzochte gevallen had de vrouw een zwaardere stem bij het doen van deze gezamenlijke online aankopen. Bij 16,7 procent van de respondenten nam de man de beslissing en bij 22,3 procent werden de beslissingen samen genomen.

Het bureau ziet dat in de praktijk bij veel websites en online campagne op mannen worden gericht, of op niemand in het bijzonder. ‘Er wordt te vaak met hagel geschoten, zomaar wat gedaan. Er wordt naar ons gevoel te weinig slim nagedacht over de impact van specifieke doelgroepen en hun rol en behoeftes. Dit heeft, denken wij, een sterk negatief effect op de effectiviteit van veel e-marketing-activiteiten.’

De uitkomsten zijn verkregen met 18 diepte-interviews. De respondenten waren mannen en vrouwen tussen de 25 en 40 jaar uit tweepersoonshuishoudens.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in