Overslaan en naar de inhoud gaan

Grote Marketing Enquete 2006: internet staat echt boven aan

Vorig jaar plaatste 34 procent van de Nederlandse marketeers de integratie van internet in hun marketingplannen bovenaan het lijstje van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Want in dat jaar koos 60 procent van de marketeers de integratie van internet als belangrijkste uitdaging. In de jaren 2001 tot en met 2004 daalde die belangstelling snel, tot het vorig jaar weer terugkwam.

related partner content for mobile comes here

Zo blijkt uit de Grote Marketing Enquete 2006, het jaarlijkse onderzoek van Trendbox voor het Tijdschrift voor Marketing en WebAds, naar wat er leeft onder marketeers. Dit jaar voor de zevende keer. Er werden in totaal 248 marketeers geraadpleegd. De resultaten worden vandaag gepulbiceerd in het zomernummer van het Tijdschrift voor Marketing.

Enkele hoogtepunten:

Google is heel snel de marketingheld geworden van de Nederlandse marketeer. In 2006 haalt Google 9 procent van de stemmen, vóór Heineken (8 procent) en Albert Heijn (ook 8 procent). Daarna volgen TomTom en KPN (beiden 7 procent). Vorig jaar haalde Google slechts 3 procent en was Heineken de held van de marketeers (met 6 procent van de stemmen). Nummer twee was toen Philips met 5 procent. Ook dit jaar haalt het concern dit aantal, maar dat is nu slechts goed voor de 6e plek.

Bezuinigd op het marketingbudget wordt er nog steeds, maar de marketeer heeft er mee leren leven. Een op de drie marketeers bezuinigt dit jaar. Vorig jaar was dat nog 41 procent en in 2004 nog 48 procent. Gemiddeld wordt er dit boekjaar 25 procent bezuinigd op de marketingbestedingen.

Eenderde van de marketeers bezoekt wekelijks een marketingblog en 45 procent geeft zichzelf daar nooit de tijd voor.

Er is dit jaar ook onderzocht wat de marketeer nu precies doet gedurende de arbeidsweek en hoe marketeers de verschillende media-onderzoeken waarderen.

Het gehele rapport kunt u lezen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in