Overslaan en naar de inhoud gaan

Imago-campagne voor toeristisch Turkije

Zodra het WK voetbal is afgelopen, lanceert Turkije een grote reclamecampagne om het toerisme een impuls te geven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

"We willen laten zien dat Turkije meer te bieden heeft dan zon, zee en strand", zegt directeur Yasemin Sen van het Turks Verkeersbureau in Nederland tegenover ANP. Turkije kampt dit jaar met flinke tegenslag, na jaren van uitbundige groei. De boekingscijfers tot en met begin juni lagen 38 procent lager dan in dezelfde periode vorig jaar.

related partner content for mobile comes here

Onderzoek heeft uitgewezen dat Turkije een imagoprobleem heeft. Het publiek associeert Turkije, de afgelopen jaren uitgegroeid tot nummer 1 op het gebied van vliegvakanties, vooral met goedkope all-innverblijf in resorts langs de zuidkust. Andere attracties genieten weinig bekendheid en de gewenning slaat toe bij de vakantiegangers. Concurrerende vakantielanden langs de Middellandse Zee als Spanje en Griekenland trekken veel klandizie weg bij Turkije.

Het ministerie van Toerisme in Turkije heeft een internationale reclamecampagne opgezet om het tij te keren. In Nederland wordt deze zichtbaar via reclamespotjes op tv en via grote billboards op de stations van de Nederlandse Spoorwegen.(ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in