Imago-campagne voor toeristisch Turkije


"We willen laten zien dat Turkije meer te bieden heeft dan zon, zee en strand", zegt directeur Yasemin Sen van het Turks Verkeersbureau in Nederland tegenover ANP. Turkije kampt dit jaar met flinke tegenslag, na jaren van uitbundige groei. De boekingscijfers tot en met begin juni lagen 38 procent lager dan in dezelfde periode vorig jaar.
Onderzoek heeft uitgewezen dat Turkije een imagoprobleem heeft. Het publiek associeert Turkije, de afgelopen jaren uitgegroeid tot nummer 1 op het gebied van vliegvakanties, vooral met goedkope all-innverblijf in resorts langs de zuidkust. Andere attracties genieten weinig bekendheid en de gewenning slaat toe bij de vakantiegangers. Concurrerende vakantielanden langs de Middellandse Zee als Spanje en Griekenland trekken veel klandizie weg bij Turkije.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet ministerie van Toerisme in Turkije heeft een internationale reclamecampagne opgezet om het tij te keren. In Nederland wordt deze zichtbaar via reclamespotjes op tv en via grote billboards op de stations van de Nederlandse Spoorwegen.(ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid