Voedingscentrum start tv-campagne
Vanaf 18 november t/m 8 december voorzien vijf tv-spots de consument van aansprekende voorbeelden en adviezen. Met name omdat de spots een relatie leggen tussen bewustwording bij de consument en zijn gezondheidswinst, is een prikkelende boodschap noodzakelijk. Neem bijvoorbeeld het 20 seconden durende spotje waarin wordt gemeld dat kaas – een icoon van Nederland Zuivelland - voor eenderde deel uit vet bestaat. Het Voedingscentrum heeft als standpunt vet – en met name verzadigd vet – iets is waar de consument uit gezondheidsoogpunt altijd op moet letten.
In de overige tv-spots komen diverse andere thema's van het Voedingscentrum aan bod. Het regelmatig eten van vis - wat helpt tegen hart- en vaatziekten - de bekende 2 ons groente en 2 stuks fruit per dag voor concrete gezondheidswinst, het vet in chips als voorbeeld van de 'tussendoortjes' en het belang van goed gaar braden van kip om voedselvergiftiging te voorkomen. Stuk voor stuk in de nieuwe stijl van het Voedingscentrum.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDeze campagne is nadrukkelijk bedoeld om de Nederlandse consumenten (opnieuw) stil te laten staan bij zijn of haar dagelijkse voedsel. Daarom heeft het Voedingscentrum voor herkenbare, toegankelijke onderwerpen gekozen. 'Denk na over wat je eet en informeer jezelf!', is de rode draad in de tv-spots. Naast bewustwording zijn dus ook de bereikbaarheid en naamsbekendheid van het Voedingscentrum van belang. De website en de Informatietelefoonlijn worden daarom nadrukkelijk gecommuniceerd. www.voedingscentrum.nl
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid