Overslaan en naar de inhoud gaan

Voedingscentrum start tv-campagne

Om de Nederlandse consument bewust te maken en te houden van de vele positieve en negatieve eigenschappen van zijn voedsel, start het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanaf 18 november t/m 8 december voorzien vijf tv-spots de consument van aansprekende voorbeelden en adviezen. Met name omdat de spots een relatie leggen tussen bewustwording bij de consument en zijn gezondheidswinst, is een prikkelende boodschap noodzakelijk. Neem bijvoorbeeld het 20 seconden durende spotje waarin wordt gemeld dat kaas – een icoon van Nederland Zuivelland - voor eenderde deel uit vet bestaat. Het Voedingscentrum heeft als standpunt vet – en met name verzadigd vet – iets is waar de consument uit gezondheidsoogpunt altijd op moet letten.

related partner content for mobile comes here

In de overige tv-spots komen diverse andere thema's van het Voedingscentrum aan bod. Het regelmatig eten van vis - wat helpt tegen hart- en vaatziekten - de bekende 2 ons groente en 2 stuks fruit per dag voor concrete gezondheidswinst, het vet in chips als voorbeeld van de 'tussendoortjes' en het belang van goed gaar braden van kip om voedselvergiftiging te voorkomen. Stuk voor stuk in de nieuwe stijl van het Voedingscentrum.

Deze campagne is nadrukkelijk bedoeld om de Nederlandse consumenten (opnieuw) stil te laten staan bij zijn of haar dagelijkse voedsel. Daarom heeft het Voedingscentrum voor herkenbare, toegankelijke onderwerpen gekozen. 'Denk na over wat je eet en informeer jezelf!', is de rode draad in de tv-spots. Naast bewustwording zijn dus ook de bereikbaarheid en naamsbekendheid van het Voedingscentrum van belang. De website en de Informatietelefoonlijn worden daarom nadrukkelijk gecommuniceerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in