Overslaan en naar de inhoud gaan

Visie Mobile 2014 (deel 2)

Onlangs zijn op MobileMarketing.nl 40 experts aan het woord geweest over hun verwachtingen voor 2014. Voor een recent onderzoek hebben…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onlangs zijn op MobileMarketing.nl geweest over hun verwachtingen voor 2014. Voor een recent onderzoek hebben echter ook andere experts hun visie voor 2014 gegeven. Een overzicht hiervan zijn in quotes hieronder te lezen.

related partner content for mobile comes here

Michiel Ebeling (MobGen/ IAB NL taskforce Mobile)
‘Bedrijven gaan meer aandacht besteden aan mobiele strategie. Tevens zullen zij meer focussen op lange termijn mobiele interactiekanalen voor consumenten. Naast tablets en smartphones zullen we in 2014 ook steeds meer andere connected devices zien. Een betere integratie met mobiel betalen en sterke groei in business/efficiency- apps. Ook zal mobile advertising volgend jaar verder groeien.’

Cees Dingler (YoungWorks)
‘2014 wordt vooral het jaar van de wearables. Niet alleen horloges en glasses, maar ook kleding en juwelen die interacteren met hun omgeving en je smartphone.’

Edward Hölsken (MediaBunker)
‘Ik denk dat kortstondige campagne apps wel hun langste tijd hebben gehad. Business-apps gaan komend jaar sky high.’

Elias Crum (Marketing Guys)
‘Ik verwacht in 2014 een grote vlucht voor connected devices zoals smartwatches. Mobile devices zullen steeds meer mogelijk maken voor consumenten: betalen, sleutels, afstandsbediening et cetera.’

Hans Prummel (De Naamafdeling / Appril)
‘Het komend jaar zullen marketeers, buiten de pioniers om, steeds beter leren begrijpen welke rol mobile in de totale marketingmix kan innemen. Maar er zal flink moeten worden geïnvesteerd in ontwikkeling en onderzoek, want het verwachtingspatroon van consumenten is sky high. Dus ik verwacht dat het komend jaar meer creatieve topbureaus zich met mobile marketing gaan bemoeien.’

Iskander Smit (Info.nl)
‘Het internet versmelt nog meer met het dagelijks leven omdat steeds meer zaken met een mobiele telefoon worden afgehandeld: payments, loyalty, bankzaken, muziek luisteren en nog veel meer.’

Jasper Olieroock (mobtzu)
‘Ik verwacht meer synchronisatie tussen crossmediakanalen. Dus een tv-reclame die tegelijk de mobiel triggert en koppelingen met betaalsystemen om direct betalingen en transacties te doen. Dat bestaat al, maar ik verwacht meer cases die dit succesvol toepassen. En ik verwacht meer “best practise cases” en “how to”-beschrijvingen zodat de adverteerder meer budget naar mobiel verschuift.’

Jasper de Vreugt (Mall-Connect)
‘2014 wordt het jaar van de echte doorbraak voor mobile marketing. Marketeers gaan er eindelijk een serieus marketingbudget voor vrijmaken.’

Leon Smit (Sharewire)
‘Meer connected devices zoals bluetooth beacons, of apparaten die met apps en platformen communiceren. En misschien eindelijk NFC-toepassingen die echt gebruikt worden.’

Lyan van Furth (maal4.nl)
‘In 2014 gaan we meer grote, high impact en interactieve formaten op mobiel zien. Er zal met advertising meer gebruik worden gemaakt van de unieke features die mobiele devices hebben.’

Martijn Wokke (WOKKE Vormgeving en Communicatie)
‘Ik verwacht dat volgend jaar meer bedrijven in het mkb ook mobile advertising en m-commerce gaan inzetten. Er zal een grotere adaptatie van apps zijn en meer bekendheid rondom platformontwikkelsystemen bij eindgebruikers.’

Mark Wilmont (TwoTwenty)
‘Consumptie via mobile zal in 2014 nog verder toenemen, waardoor mobile nog belangrijker wordt. Aan de kant van bedrijven betekent dit dat ze meer middelen en tijd moeten gaan investeren in mobile.’

Michel van de Velde (Oneshoe)
‘Nog meer location based, real-time informatieverstrekking en het persoonlijk aanbieden van relevante informatie, gebaseerd op jouw wensen en eventueel locatie. Meer privacy, meer controle voor de gebruiker, maar wel meer toegespitste marketing. Mensen gaan zelf aangeven welke aanbiedingen ze interessant vinden.’

Thomas Reuser (Spacefilters)
‘In 2014 zal er steeds meer focus komen op apps die vooral functioneel zijn. Denk hierbij aan apps die ondersteunend zijn in het werkveld, bijvoorbeeld in de zorg. En simpele apps die de administratie helpen automatiseren.’

Vincent Koopmans (MightyMobile/ mobtzu)
‘Ik verwacht dat mobile first nu echt gaat doorbreken. Ik merk dit in conceptontwikkeling; mobile wordt het eerste contact met een prospect.'

Dit artikel is onderdeel van de commerciële Mobile Special ism Samsung (Adformatie Week 52)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in