Visie Mobile 2014 (deel 2)


Onlangs zijn op MobileMarketing.nl 40 experts aan het woord geweest over hun verwachtingen voor 2014. Voor een recent onderzoek hebben echter ook andere experts hun visie voor 2014 gegeven. Een overzicht hiervan zijn in quotes hieronder te lezen.
Michiel Ebeling (MobGen/ IAB NL taskforce Mobile)
‘Bedrijven gaan meer aandacht besteden aan mobiele strategie. Tevens zullen zij meer focussen op lange termijn mobiele interactiekanalen voor consumenten. Naast tablets en smartphones zullen we in 2014 ook steeds meer andere connected devices zien. Een betere integratie met mobiel betalen en sterke groei in business/efficiency- apps. Ook zal mobile advertising volgend jaar verder groeien.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Cees Dingler (YoungWorks)
‘2014 wordt vooral het jaar van de wearables. Niet alleen horloges en glasses, maar ook kleding en juwelen die interacteren met hun omgeving en je smartphone.’
Edward Hölsken (MediaBunker)
‘Ik denk dat kortstondige campagne apps wel hun langste tijd hebben gehad. Business-apps gaan komend jaar sky high.’
Elias Crum (Marketing Guys)
‘Ik verwacht in 2014 een grote vlucht voor connected devices zoals smartwatches. Mobile devices zullen steeds meer mogelijk maken voor consumenten: betalen, sleutels, afstandsbediening et cetera.’
Hans Prummel (De Naamafdeling / Appril)
‘Het komend jaar zullen marketeers, buiten de pioniers om, steeds beter leren begrijpen welke rol mobile in de totale marketingmix kan innemen. Maar er zal flink moeten worden geïnvesteerd in ontwikkeling en onderzoek, want het verwachtingspatroon van consumenten is sky high. Dus ik verwacht dat het komend jaar meer creatieve topbureaus zich met mobile marketing gaan bemoeien.’
Iskander Smit (Info.nl)
‘Het internet versmelt nog meer met het dagelijks leven omdat steeds meer zaken met een mobiele telefoon worden afgehandeld: payments, loyalty, bankzaken, muziek luisteren en nog veel meer.’
Jasper Olieroock (mobtzu)
‘Ik verwacht meer synchronisatie tussen crossmediakanalen. Dus een tv-reclame die tegelijk de mobiel triggert en koppelingen met betaalsystemen om direct betalingen en transacties te doen. Dat bestaat al, maar ik verwacht meer cases die dit succesvol toepassen. En ik verwacht meer “best practise cases” en “how to”-beschrijvingen zodat de adverteerder meer budget naar mobiel verschuift.’
Jasper de Vreugt (Mall-Connect)
‘2014 wordt het jaar van de echte doorbraak voor mobile marketing. Marketeers gaan er eindelijk een serieus marketingbudget voor vrijmaken.’
Leon Smit (Sharewire)
‘Meer connected devices zoals bluetooth beacons, of apparaten die met apps en platformen communiceren. En misschien eindelijk NFC-toepassingen die echt gebruikt worden.’
Lyan van Furth (maal4.nl)
‘In 2014 gaan we meer grote, high impact en interactieve formaten op mobiel zien. Er zal met advertising meer gebruik worden gemaakt van de unieke features die mobiele devices hebben.’
Martijn Wokke (WOKKE Vormgeving en Communicatie)
‘Ik verwacht dat volgend jaar meer bedrijven in het mkb ook mobile advertising en m-commerce gaan inzetten. Er zal een grotere adaptatie van apps zijn en meer bekendheid rondom platformontwikkelsystemen bij eindgebruikers.’
Mark Wilmont (TwoTwenty)
‘Consumptie via mobile zal in 2014 nog verder toenemen, waardoor mobile nog belangrijker wordt. Aan de kant van bedrijven betekent dit dat ze meer middelen en tijd moeten gaan investeren in mobile.’
Michel van de Velde (Oneshoe)
‘Nog meer location based, real-time informatieverstrekking en het persoonlijk aanbieden van relevante informatie, gebaseerd op jouw wensen en eventueel locatie. Meer privacy, meer controle voor de gebruiker, maar wel meer toegespitste marketing. Mensen gaan zelf aangeven welke aanbiedingen ze interessant vinden.’
Thomas Reuser (Spacefilters)
‘In 2014 zal er steeds meer focus komen op apps die vooral functioneel zijn. Denk hierbij aan apps die ondersteunend zijn in het werkveld, bijvoorbeeld in de zorg. En simpele apps die de administratie helpen automatiseren.’
Vincent Koopmans (MightyMobile/ mobtzu)
‘Ik verwacht dat mobile first nu echt gaat doorbreken. Ik merk dit in conceptontwikkeling; mobile wordt het eerste contact met een prospect.'
Lees ook 40 Experts over mobiel in 2014
Dit artikel is onderdeel van de commerciële Mobile Special ism Samsung (Adformatie Week 52)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid