Overslaan en naar de inhoud gaan

Vier bureaus ontwikkelen campagne ReclameKlassiekers

Onder aanvoering van FHV BBDO ontwikkelen Pleon, Redurban en Mindshare in opdracht van het ReclameArsenaal een multimediale campagne voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De tentoonstelling met de meest aansprekende en meest typerende Nederlandse campagnes van meer dan 100 jaar reclame in Nederland is vanaf 18 december 2010 tot en met 27 februari 2011 te zien is in de Beurs van Berlage in Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

ReclameKlassiekers is een initiatief van het en een vervolg op de tentoonstelling ‘Reclamehelden’, die in 2000 bijna 70.000 bezoekers trok. Het wordt een multimediale tentoonstelling, waarin de meest beroemde, aansprekende en voor het tijdsbeeld typisch Nederlandse campagnes worden getoond. Ook de toekomst van het reclamevak komt aan bod.

ReclameKlassiekers wordt tien weken lang het podium van de Nederlandse communicatie-industrie. Diverse organisaties zoals de Vea, BVA, VCP, MWG en Sire hebben zich al aangemeld voor een gastcollege of evenement.

Jan Knaap, die vanuit het ReclameArsenaal het tentoonstellingsteam leidt: ‘ReclameKlassiekers maakt een statement voor het vak en de creatieve industrie in Nederland. De tentoonstelling geeft een onweerstaanbaar beeld van de cultuur en ontwikkeling van Nederland de afgelopen 100 jaar. We zijn heel blij dat de branche de waarde van het initiatief erkent en dat een aantal Vea-bureaus al heeft toegezegd het project campagnematig en financieel te ondersteunen.'

De campagne gaat in het voorjaar van 2010 van start en heeft als doelstelling minimaal 75.000 bezoekers te trekken en om publiek en vakgenoten actief te betrekken bij de tentoonstelling. De vier bureaus stellen hun expertise om niet beschikbaar. Onder leiding van Thecla Schaeffer van FHV BBDO ontwikkelen de bureaus een campagneconcept, dat wordt vertaald naar diverse middelen en media.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in