Vier bureaus ontwikkelen campagne ReclameKlassiekers
De tentoonstelling met de meest aansprekende en meest typerende Nederlandse campagnes van meer dan 100 jaar reclame in Nederland is vanaf 18 december 2010 tot en met 27 februari 2011 te zien is in de Beurs van Berlage in Amsterdam.
ReclameKlassiekers is een initiatief van het ReclameArsenaal en een vervolg op de tentoonstelling ‘Reclamehelden’, die in 2000 bijna 70.000 bezoekers trok. Het wordt een multimediale tentoonstelling, waarin de meest beroemde, aansprekende en voor het tijdsbeeld typisch Nederlandse campagnes worden getoond. Ook de toekomst van het reclamevak komt aan bod.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaReclameKlassiekers wordt tien weken lang het podium van de Nederlandse communicatie-industrie. Diverse organisaties zoals de Vea, BVA, VCP, MWG en Sire hebben zich al aangemeld voor een gastcollege of evenement.
Jan Knaap, die vanuit het ReclameArsenaal het tentoonstellingsteam leidt: ‘ReclameKlassiekers maakt een statement voor het vak en de creatieve industrie in Nederland. De tentoonstelling geeft een onweerstaanbaar beeld van de cultuur en ontwikkeling van Nederland de afgelopen 100 jaar. We zijn heel blij dat de branche de waarde van het initiatief erkent en dat een aantal Vea-bureaus al heeft toegezegd het project campagnematig en financieel te ondersteunen.'
De campagne gaat in het voorjaar van 2010 van start en heeft als doelstelling minimaal 75.000 bezoekers te trekken en om publiek en vakgenoten actief te betrekken bij de tentoonstelling. De vier bureaus stellen hun expertise om niet beschikbaar. Onder leiding van Thecla Schaeffer van FHV BBDO ontwikkelen de bureaus een campagneconcept, dat wordt vertaald naar diverse middelen en media.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid