Sinterklaas koopt vooral online


Dat komt neer op een extra omzet van 20 miljoen euro per week in de periode van 1 november tot en met 6 december in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Ten opzichte van een reguliere week behalen zij zelfs 37 pct extra omzet. De cijfers zijn afkomstig van Thuiswinkel.org in samenwerking met Blauw Research.
Internetwinkels verwachten in de periode van 1 november tot en met 6 december een weekomzet van 73 miljoen euro. In de periode van 1 januari tot 1 november hadden zij een gemiddelde weekomzet van 53 miljoen euro.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe extra omzet per week van de totale detailhandel daalt in de week voor sinterklaasavond naar verwachting met 7 procent tot 450 miljoen euro ten opzichte van vorig jaar. Online worden vooral kinderkleding, mobiele telefoons, mp3-spelers, navigatieapparatuur en digitale camera's gekocht. Daarnaast zijn cd's, dvd's en speelgoed populair.
Bron: NU.nl/Saskia Duesmann
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid