Overslaan en naar de inhoud gaan

Verzendkosten grootste ergernis internetwinkels

De hoogte van de verzendkosten is de grootste irritatie bij internetconsumenten. Het zoek- en vindgemak van artikelen wordt als grootste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het online-onderzoek van Kortingswinkel.nl heeft plaatsgevonden onder 1386 internetconsumenten. Een opvallend resultaat uit het onderzoek is dat meer dan 80 procent van de internetconsumenten prijzen van producten vergelijkt bij verschillende internetwinkels alvorens tot een daadwerkelijke aankoop bij een internetwinkel of bij een reguliere winkel over te gaan.

related partner content for mobile comes here

Naast de hoogte van de verzendkosten zijn out of stock en de onbekendheid van de afleverdatum van een product de grootste irritaties van internetconsumenten.

Top 3 van irritaties bij internetwinkelen:

  • 1. Hoogte van verzendkosten
  • 2. Gewenste product niet op voorraad
  • 3. Onduidelijkheid over afleverdatum product Top 3 van belangrijkste redenen om te internetwinkelen:
  • 1. Zoek- en vindgemak van artikelen
  • 2. Gemak van thuisbezorging
  • 3. Producten en diensten makkelijk te vergelijken Uit het onderzoek komt tevens naar voren dat ruim 90 procent van de respondenten aangeeft meer te letten op voordeelacties als gevolg van de stagnerende economische groei. Verder geeft ruim 60 procent van de ondervraagden aan meer te letten op wat men uitgeeft aan producten als gevolg van de tegenvallende economische groei. Ruim 80 procent geeft aan hierdoor prijsbewuster te zijn geworden.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in