Verzendkosten grootste ergernis internetwinkels
De hoogte van de verzendkosten is de grootste irritatie bij internetconsumenten. Het zoek- en vindgemak van artikelen wordt als grootste…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Het online-onderzoek van Kortingswinkel.nl heeft plaatsgevonden onder 1386 internetconsumenten. Een opvallend resultaat uit het onderzoek is dat meer dan 80 procent van de internetconsumenten prijzen van producten vergelijkt bij verschillende internetwinkels alvorens tot een daadwerkelijke aankoop bij een internetwinkel of bij een reguliere winkel over te gaan.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Naast de hoogte van de verzendkosten zijn out of stock en de onbekendheid van de afleverdatum van een product de grootste irritaties van internetconsumenten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTop 3 van irritaties bij internetwinkelen:
- 1. Hoogte van verzendkosten
- 2. Gewenste product niet op voorraad
- 3. Onduidelijkheid over afleverdatum product Top 3 van belangrijkste redenen om te internetwinkelen:
- 1. Zoek- en vindgemak van artikelen
- 2. Gemak van thuisbezorging
- 3. Producten en diensten makkelijk te vergelijken Uit het onderzoek komt tevens naar voren dat ruim 90 procent van de respondenten aangeeft meer te letten op voordeelacties als gevolg van de stagnerende economische groei. Verder geeft ruim 60 procent van de ondervraagden aan meer te letten op wat men uitgeeft aan producten als gevolg van de tegenvallende economische groei. Ruim 80 procent geeft aan hierdoor prijsbewuster te zijn geworden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid