Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple is meest coole merk van Nederland

Apple is de grote winnaar geworden van de eerste CoolBrands-verkiezing in Nederland. Deze verkiezing is een initiatief van CoolBrands…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Apple veroverde de eerste plaats in het overall klassement en was bovendien met iPod met een tweede merk vertegenwoordigd in de top drie. Google scoorde een tweede plaats.

related partner content for mobile comes here

De overall top tien ziet er als volgt uit:

  • 1. Apple
  • 2. Google
  • 3. iPod
  • 4. Mini
  • 5. Diesel
  • 6. Coca-Cola
  • 7. Absolut Vodka
  • 8. Canon Ixus
  • 9. MSN Messenger
  • 10. Orange De overall top tien is een gewogen gemiddelde van de publieksverkiezing, de voorkeur van de CoolCouncil met marketing professionals, een studentenpanel en de mening van de zogenaamde Coolhunters (trendwatchers) onder leiding van professor Carl Rohde. Opvallende verschillen waren er in de publieksverkiezing tussen mannen en vrouwen. Bij de mannen scoorden Google, iPod, Coca-Cola en Apple het best. Terwijl MSN Messenger, Coca-Cola, Ikea en Hotmail in de top van het klassement bij de vrouwen te vinden waren. MSN Messenger, Coca-Cola, Hotmail en Diesel waren de favorieten van de jongeren tot 19 jaar. Opvallend zijn de hoge scores voor de categorieën media, telecom en elektronica. De merken in verzorging, parfums en mode zijn duidelijk minder ‘cool-gevoelig’.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in