Overslaan en naar de inhoud gaan

E-mailmarketing bedreigt positie tv

Consumenten beschouwen, direct na televisie, e-mailmarketing als meeste effectieve marketingcommunicatiekanaal. Dit volgens onderzoek van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketingsoftwareleverancier IPT stelde consumenten de vraag welk medium het meeste effect sorteerde. 39 procent verkoos televisie, 32 procent e-mail. Print kreeg slechts 10 procent, radio 12 procent. Een meerderheid van de consumenten ontvangt het liefste ’s avonds e-mail thuis. Dit brengt volgens IPT e-mailmarketing dicht op het terrein van televisie.

related partner content for mobile comes here

Marketeers onderkennen het effect van e-mailmarketing ( 92 procent van alle marketeers voorziet e-mail in het marketingbudget, en 51 procent wil de bestedingen vanaf 2005 opvoeren), maar het medium wordt nog niet optimaal ingezet. In een recent rapport van eMarketer komt bijvoorbeeld naar voren dat e-mailmarketing bijna uitsluitend wordt ingezet om de klantenrelatie te onderhouden, terwijl het potentieel op vlak van verkoop, werven van klanten en opvoeren van merkbekendheid onderbenut wordt. Daarnaast meten vier op tien marketeers alleen de open- en doorklikratio van hun campagnes.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in