E-mailmarketing bedreigt positie tv


Marketingsoftwareleverancier IPT stelde consumenten de vraag welk medium het meeste effect sorteerde. 39 procent verkoos televisie, 32 procent e-mail. Print kreeg slechts 10 procent, radio 12 procent. Een meerderheid van de consumenten ontvangt het liefste ’s avonds e-mail thuis. Dit brengt volgens IPT e-mailmarketing dicht op het terrein van televisie.
Marketeers onderkennen het effect van e-mailmarketing ( 92 procent van alle marketeers voorziet e-mail in het marketingbudget, en 51 procent wil de bestedingen vanaf 2005 opvoeren), maar het medium wordt nog niet optimaal ingezet. In een recent rapport van eMarketer komt bijvoorbeeld naar voren dat e-mailmarketing bijna uitsluitend wordt ingezet om de klantenrelatie te onderhouden, terwijl het potentieel op vlak van verkoop, werven van klanten en opvoeren van merkbekendheid onderbenut wordt. Daarnaast meten vier op tien marketeers alleen de open- en doorklikratio van hun campagnes.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid