Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument zoekt online naar informatie uit offline advertenties

Veel consumenten raadplegen zoekmachines bij het zoeken naar informatie over bedrijven, diensten en producten die juist offline gepromoot…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het zoekmachinemarketingbedrijf liet onderzoeksbureau Video Research Interactive in Japan onderzoek doen naar het verband en de afhankelijkheid tussen offline advertenties en zoekgedrag op het internet. Consumenten gebruiken zoekmachines als belangrijkste bron voor het zoeken naar informatie over bedrijven, producten en diensten naar aanleiding van advertenties op TV, radio en print.

related partner content for mobile comes here

72% van de ondervraagde Japanse respondenten geeft aan vanaf één scherm tegelijkertijd TV te kijken en te surfen op het internet. Voor 45% van deze groep is internet het belangrijkste scherm. 90% van de respondenten die iets interessants op TV heeft gezien, geeft aan via internet naar meer informatie op zoek te gaan. Na het horen van iets interessants op de radio zoekt 81% verder via internet. Na het lezen van een print of krantenadvertentie ligt dit percentage op resp. 90% en 87%.

Daarnaast wordt de perceptie over een bedrijf of product negatief beïnvloed, wanneer deze na een zoektocht op het internet onvindbaar blijkt te zijn. 75% van de respondenten geeft aan dat hun beeld over een bedrijf negatief wordt beïnvloed wanneer ze de website over het bedrijf waar ze naar op zoek zijn niet kunnen vinden. 61% deelt die mening wanneer ze de website over een product of dienst niet kunnen vinden.

Op de vraag of respondenten URL’s die op TV verschijnen gemakkelijk kunnen onthouden, antwoordt 72% dat ze de getoonde URL helemaal niet of slecht kunnen onthouden. Om deze reden zoekt 75% verder via het internet. Voor radio ligt dit percentage op 83% en zet 36% internet in om de gezochte URL alsnog te achterhalen. 46% geeft aan geen URL te onthouden die in printadvertenties staat. Hiervan zoekt 67% verder op het internet. Voor kranten bedraagt deze groep 33% tegen 65% die op het internet verder zoekt.

Ten aanzien van het zoekgedrag toont het onderzoek aan dat meer dan 90% van de respondenten de naam van het bedrijf en/of de naam van het product of de dienst intypt wanneer gebruik wordt gemaakt van een zoekmachine.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in