Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever wil carbon footprint halveren

Unilever zal voortaan toekomstige businessgroei loskoppelen van de milieu-impact. De carbon footprint van alle producten moet de komende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij de lancering van Unilever's , vanochtend gelijktijdig aangekondigd in Londen, Rotterdam,New Delhi en New York, zei Polman: ‘We hebben ambitieuze plannen om ons bedrijf te laten groeien. Maar groei mag niet ten koste gaan van alles. We moeten nieuwe manieren van zakendoen ontwikkelen die garanderen dat onze groei niet ten koste gaat van de afnemende natuurlijke bronnen in de wereld.’

related partner content for mobile comes here

Polman kondigde ook aan om in de komende tien jaar meer dan 1 miljard mensen, vooral woonachtig in ontwikkelingslanden, te helpen in actie te komen om hun gezondheid en welzijn te verbeteren.

Unilever’s MVO-plan bevat meer dan 50 maatschappelijke, economische en milieugerelateerde doelstellingen. Unilever wil niet alleen de broeikasgasuitstoot, waterverbruik en afval halveren van haar eigen directe activiteiten, maar ook van leveranciers en vooral consumenten. Want meer dan tweederde van de broeikasgasuitstoot en de helft van het waterverbruik tijdens de levenscyclus van Unilever-producten is namelijk afkomstig van gebruik door consumenten, aldus de fabrikant. Het gaat dus om een belangrijke toezegging op grote schaal.

‘Mensen vertellen ons dat ze hun milieu-impact willen verminderen, maar dat ze het moeilijk vinden hun gedrag te veranderen en niet weten hoe hun acties werkelijk een verschil kunnen maken’, aldus Polman.

Unilever hoopt de carbon footprint-doelstelling te halen door innovatiever in te kopen, te produceren en te verpakken.

Andere belangrijke doelstellingen die Unilever tegen of voor 2020 gerealiseerd wil hebben:

-100 procent van haar landbouwgrondstoffen betrekken uit duurzame landbouw waaronder, tegen 2015, 100 procent duurzame palmolie;
- de levensstandaard van mensen in ontwikkelingslanden verhogen door in samenwerking met Oxfam, Rainforest Alliance en anderen meer dan 500.000 kleine boerenbedrijven en kleinschalige distributeurs op te nemen in haar productieketen.

Over het feit dat Unilever duurzaam wil zijn ‘in de breedste zin van het woord’, zei Paul Polman: ’Er zijn miljarden mensen die hun gezondheid en welzijn willen verbeteren met alledaagse producten en die tevens duurzaam willen leven. Ons doel is mensen in ontwikkelingslanden te helpen hun kwaliteit van leven te verbeteren zonder hun milieu-impact te vergroten, en mensen in ontwikkelde markten te helpen een goede levensstandaard te behouden en daarbij hun milieu-impact te verkleinen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in