Unilever wil carbon footprint halveren


Bij de lancering van Unilever's Sustainable Living Plan, vanochtend gelijktijdig aangekondigd in Londen, Rotterdam,New Delhi en New York, zei Polman: ‘We hebben ambitieuze plannen om ons bedrijf te laten groeien. Maar groei mag niet ten koste gaan van alles. We moeten nieuwe manieren van zakendoen ontwikkelen die garanderen dat onze groei niet ten koste gaat van de afnemende natuurlijke bronnen in de wereld.’
Polman kondigde ook aan om in de komende tien jaar meer dan 1 miljard mensen, vooral woonachtig in ontwikkelingslanden, te helpen in actie te komen om hun gezondheid en welzijn te verbeteren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSUnilever’s MVO-plan bevat meer dan 50 maatschappelijke, economische en milieugerelateerde doelstellingen. Unilever wil niet alleen de broeikasgasuitstoot, waterverbruik en afval halveren van haar eigen directe activiteiten, maar ook van leveranciers en vooral consumenten. Want meer dan tweederde van de broeikasgasuitstoot en de helft van het waterverbruik tijdens de levenscyclus van Unilever-producten is namelijk afkomstig van gebruik door consumenten, aldus de fabrikant. Het gaat dus om een belangrijke toezegging op grote schaal.
‘Mensen vertellen ons dat ze hun milieu-impact willen verminderen, maar dat ze het moeilijk vinden hun gedrag te veranderen en niet weten hoe hun acties werkelijk een verschil kunnen maken’, aldus Polman.
Unilever hoopt de carbon footprint-doelstelling te halen door innovatiever in te kopen, te produceren en te verpakken.
Andere belangrijke doelstellingen die Unilever tegen of voor 2020 gerealiseerd wil hebben:
-100 procent van haar landbouwgrondstoffen betrekken uit duurzame landbouw waaronder, tegen 2015, 100 procent duurzame palmolie;
- de levensstandaard van mensen in ontwikkelingslanden verhogen door in samenwerking met Oxfam, Rainforest Alliance en anderen meer dan 500.000 kleine boerenbedrijven en kleinschalige distributeurs op te nemen in haar productieketen.
Over het feit dat Unilever duurzaam wil zijn ‘in de breedste zin van het woord’, zei Paul Polman: ’Er zijn miljarden mensen die hun gezondheid en welzijn willen verbeteren met alledaagse producten en die tevens duurzaam willen leven. Ons doel is mensen in ontwikkelingslanden te helpen hun kwaliteit van leven te verbeteren zonder hun milieu-impact te vergroten, en mensen in ontwikkelde markten te helpen een goede levensstandaard te behouden en daarbij hun milieu-impact te verkleinen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid