Overslaan en naar de inhoud gaan

TMG verhoogt verwachting voor dit jaar

De Telegraaf Media Groep (TMG) verwacht het jaar winstgevender af te sluiten dan eerder gedacht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

TMG liet vrijdag weten voor 2010 een winstmarge van tenminste 10 procent te verwachten. Eerder ging het mediabedrijf uit van een marge van tenminste 9 procent.
De grootste bijdrage aan de winstgevendheid komt van de beëindiging van de zondagkrant van de Telegraaf, die in januari dit jaar verdween. TMG verwacht ook dat de recente aankoop van zal bijdragen aan het resultaat.
Verder heeft TMG profijt van eerder doorgevoerde kostenbesparingen en lagere papierprijzen. De afgelopen twaalf maanden schrapte TMG 63 voltijdsbanen.
Ook in het derde kwartaal wist TMG het resultaat flink te verbeteren, zo bleek uit de cijfers die het concern naar buiten bracht. Het zogenoemde genormaliseerde bedrijfsresultaat (ebita) steeg tot 15 miljoen euro van 8,5 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar.
De nettowinst kwam uit op 7,3 miljoen euro, tegen 1,1 miljoen euro in het derde kwartaal van 2009. Daar droeg vooral de Duitse dochter ProSiebenSat.1 aan bij, aldus TMG. Analisten hadden een nettowinst van 3,25 miljoen euro verwacht en voorspelden ook een lager bedrijfsresultaat. De omzet was met 139,4 miljoen wel iets lager dan analisten hadden verwacht en ruim 5 miljoen lager dan in 2009.
De winst steeg, ondanks de daling in inkomsten uit advertenties. Die gingen in het derde kwartaal met bijna 5 procent omlaag ten opzichte van vorig jaar. Dat was iets meer dan in het tweede kwartaal, maar de daling was kleiner dan in de kwartalen daarvoor.
Het gaat goed met de internetactiviteiten van TMG. De inkomsten daaruit gingen met 0,6 miljoen euro omhoog tot 10,1 miljoen euro. De groei vond vooral plaats bij de webwinkels van TMG en de nieuwssites, zo liet het concern weten.

related partner content for mobile comes here

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in