Overslaan en naar de inhoud gaan

TMG in tweede kwartaal harder geraakt

De Telegraaf Media Groep (TMG) is in het tweede kwartaal harder geraakt dan in het eerste.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De uitgever wil daarom geen prognose geven voor de rest van het jaar. Op de meeste terreinen ging het minder goed met TMG. Omzet en winst kwamen lager uit dan vorig jaar en bleven achter bij de gemiddelde verwachtingen van analisten.

related partner content for mobile comes here

De kosten zijn met meer dan 20 miljoen euro teruggebracht. TMG ziet op dit moment nog geen tekenen van herstel. Het bedrijf wil alleen iets zeggen over de advertentieontwikkelingen. TMG verwacht dat

de inkomsten uit advertenties significant lager zullen uitkomen. De opbrengsten uit abonnementen blijven naar verwachting stabiel.

De nettowinst bedroeg over het tweede kwartaal 6,15 miljoen euro. De omzet daalde naar 155,2 miljoen tegen 178,3 miljoen in dezelfde periode vorig jaar. De opbrengsten van TMG bedroegen 303 miljoen euro over de eerste zes maanden van het jaar. De advertentieopbrengsten daalden daarbij naar 136,7 miljoen euro, tegen 180 miljoen euro vorig jaar.

Bron: Het Financieele Dagblad.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in