The Century of Diffusion vraagt om een andere aanpak


[Jeroen de Bakker] Afgelopen week was ik in New York voor het Leaders Live Seminar met sprekers als Rudy Giuliani, Tom Peters, Lou Gerstner en Donald Trump. Seth Godin, de voormalige marketeer van Yahoo en tegenwoordig schrijver en veelgevraagd broodspreker, staat in dit vijfde en laatste deel van de verslaggeving centraal.
Het oude model gaat eraan. The TV Industrial Complex waarbij TV exposure leidde tot distributie en distributie tot meer verkopen en meer verkopen tot meer winst en daardoor tot weer meer tv exposure is voorbij. Adverteerders schreeuwen om aandacht, maar de consument heeft the power to ignore them. Ook vinden ze dat de meeste producten wel goed genoeg zijn en zien ze geen onderscheid. Er heerst een schaarste aan aandacht. Consumenten just don't pay attention anymore.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe enige manier om nog door te dringen tot de consument is door remarkable te zijn. Zo opmerkelijk dat mensen er graag over praten met anderen, dat ze het niet snel vergeten en graag terug komen of dat ze door de adverteerder op de hoogte gehouden wil worden. Seth Godin stelt voor dat je als merk de randjes opzoekt van de markt.
Chevrolet maakt doorsnee auto's en verliest het van kleine Mini's en grote Hummer's. Marketing is eigenlijk een transfer of emotions geworden. En los van remarkable moet de aankoop van een product of dienst je een goed gevoel geven. Godin vindt dat er veel te leren valt van de fashion business. Vergeet de massa die bewust gemiddeld is. Richt je op de mensen die je merk graag aandacht geven en geef ze iets dat de moeite waard is om over te vertellen. En houd rekening met dit. Voor dat je het weet is het weer tijd voor de nieuwe collectie. Nou, nog 1 mooie Godin uitspraak dan maar: "marketing is not a function anymore, it is a passion to change the lives of customers!"
Amen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid