Overslaan en naar de inhoud gaan

The Century of Diffusion vraagt om een andere aanpak

[Jeroen de Bakker] Afgelopen week was ik in New York voor het Leaders Live Seminar met sprekers als Rudy Giuliani, Tom Peters, Lou Gerstner…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

[Jeroen de Bakker] Afgelopen week was ik in New York voor het Leaders Live Seminar met sprekers als Rudy Giuliani, Tom Peters, Lou Gerstner en Donald Trump. , de voormalige marketeer van Yahoo en tegenwoordig schrijver en veelgevraagd broodspreker, staat in dit vijfde en laatste deel van de verslaggeving centraal.

related partner content for mobile comes here

Het oude model gaat eraan. The TV Industrial Complex waarbij TV exposure leidde tot distributie en distributie tot meer verkopen en meer verkopen tot meer winst en daardoor tot weer meer tv exposure is voorbij. Adverteerders schreeuwen om aandacht, maar de consument heeft the power to ignore them. Ook vinden ze dat de meeste producten wel goed genoeg zijn en zien ze geen onderscheid. Er heerst een schaarste aan aandacht. Consumenten just don't pay attention anymore.

De enige manier om nog door te dringen tot de consument is door remarkable te zijn. Zo opmerkelijk dat mensen er graag over praten met anderen, dat ze het niet snel vergeten en graag terug komen of dat ze door de adverteerder op de hoogte gehouden wil worden. Seth Godin stelt voor dat je als merk de randjes opzoekt van de markt.

Chevrolet maakt doorsnee auto's en verliest het van kleine Mini's en grote Hummer's. Marketing is eigenlijk een transfer of emotions geworden. En los van remarkable moet de aankoop van een product of dienst je een goed gevoel geven. Godin vindt dat er veel te leren valt van de fashion business. Vergeet de massa die bewust gemiddeld is. Richt je op de mensen die je merk graag aandacht geven en geef ze iets dat de moeite waard is om over te vertellen. En houd rekening met dit. Voor dat je het weet is het weer tijd voor de nieuwe collectie. Nou, nog 1 mooie Godin uitspraak dan maar: "marketing is not a function anymore, it is a passion to change the lives of customers!"

Amen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in