Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame van Wal-Mart is betrouwbaar, maar ook weer niet

Amerikaanse consumenten noemen Wal-Mart het bedrijf met de meest geloofwaardige reclame.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tegelijkertijd scoort Wal-Mart ook het hoogst als bedrijf met de minst betrouwbare reclame.

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt uit de American Demographics Perception Study van Aegis Group`s , die in wordt aangehaald.

De bedrijven met de meest vertrouwenwekkende reclame zijn , genoemd door 7,2 procent van de ondervraagden, Ford (2,8 procent), Coca-Cola (1,8 procent) en Pepsi (1,8 procent).
De bedrijven waarvan de reclame het minst strookt met het bedrijfsimago zijn Wal-Mart (10 procent), McDonald`s (3,8 procent), Ford (2,7 procent), Carl Jr. (2 procent) en Philip Morris (2 procent).
Het meest vertrouwenwekkende bedrijf in de VS is Ford, genoemd door 6,6 procent van de ondervraagden.
Hierna komen General Electric met 5,6 procent, Wal-Mart met 5,6 procent, General Motors met 4,6 procent en Microsoft met 4,3 procent. De minst betrouwbare bedrijven zijn Enron (9,1 procent), Wal-Mart (7,3 procent), Ford (4,7 procent), General Motors (1,7 procent) en verzekeraars als bedrijfscategorie (1,7 procent).

Blijkbaar hebben enkele van de grootste Amerikaanse bedrijven zoals Wal-Mart, Ford en General Motors zowel hartstochtelijke fans als heel erg felle vijanden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in