Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten lopen niet warm voor In

Marktonderzoekbureau Trendbox ondervroeg speciaal voor de Marketing-online rubriek Top of flop 250 consumenten naar hun mening over het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marktonderzoekbureau Trendbox ondervroeg speciaal voor de Marketing-online rubriek 250 consumenten naar hun mening over het nieuwe tijdschrift , een glossy met veel entertainmentnieuws, inclusief tv-gids.

related partner content for mobile comes here

Nederland lijkt niet warm te lopen voor het nieuwe magazine. Spontane reacties zijn volgens het onerzoeksbureau lauw. Consumenten vinden het blad overbodig: 'alles is ook al in veel andere bladen te vinden, en omroepgidsen zijn door internet wel achterhaald' of 'ik zoek gewoon een zo goedkoop mogelijk programmablad, zonder poespas'.

Ook vermoedt men dat het blad vergelijkbaar is met bestaande gossipbladen zoals Privé en Story: 'als dit net zoiets is als de roddelbladen zal ik het niet aanschaffen'.

Wel lijkt het adagium 'onbekend, maakt onbemind' hier te gelden. Velen zeggen het blad niet te kennen: 'klinkt wel leuk, maar ik weet niet of ik het zou lezen. Dan moet ik het eerst zien'. Misschien dat een sampling actie deze groep consumenten over de streep kan trekken.

De geringe interesse vertaalt zich naar een lage positieve koopintentie. In totaal geeft 7% van alle personen van 16 jaar en ouder aan het blad zeer zeker of waarschijnlijk wel te gaan kopen. Met 10% koopintentie ligt de interesse significant hoger onder de vrouwelijke consumenten. Onder mannelijke consumenten ligt de koopintentie daarentegen significant lager (5%). Senioren voelen zich helemaal niet aangetrokken tot het nieuwe concept. Van de groep 50-plussers geeft namelijk maar 1% aan het blad te gaan kopen. Bekijk de hele case op en geef uw mening.

De tussenstand:
Top 41%
Flop 58%

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in