Autosites effectiever wat betreft koopintentie
De onderzoekers maten een tweemaal zo grote effectiviteit op autosites dan op business- en nieuwssites, en een achtmaal zo hoge effectiviteit dan op sportsites. Als je kijkt naar branding, doen de verschillende soorten sites niet echt voor elkaar onder. Autosites zijn dan slechts een fractie effectiever.
Dynamic Logic onderzocht qua autosites vooral vergelijkingssites, autorubrieken op de grote portals en websites met online publicaties over het onderwerp. Het bureau bekeek 175 campagnes.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisConclusie: Adverteerders in het automotive segment dienen door het gemeten verschil in effectiviteit goed te kijken naar hun mediaplanning, aangezien veel marketeers verschillende budgetten hebben voor adverteren op autosites met een duidelijke doelgroep, en sites waar de doelgroep wellicht te vinden is. Daarnaast moeten adverteerders met hun uitingen op autosites zich vooral richten op direct respons en koopintentie, niet op het vergroten van naamsbekendheid.
Automerken leunen zwaar op internet als advertentiemedium; in de VS zoekt zo’n 58 procent van de consumenten enkel nog op internet naar informatie over auto’s. Website-uitgevers starten daarom en masse online autorubrieken om adverteerders te lokken. Forbes.com lanceerde in mei Forbesautos.com, met info over het luxere segment, CNET startte in dezelfde maand Car Tech, een site waar je auto’s kunt vergelijken op techniek.
Bron: Adweek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid