Overslaan en naar de inhoud gaan

Autosites effectiever wat betreft koopintentie

Volgens Dynamic Logic hebben online campagnes van automerken het beste effect wanneer ze op autosites geplaatst worden. Business-, nieuws…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De onderzoekers maten een tweemaal zo grote effectiviteit op autosites dan op business- en nieuwssites, en een achtmaal zo hoge effectiviteit dan op sportsites. Als je kijkt naar branding, doen de verschillende soorten sites niet echt voor elkaar onder. Autosites zijn dan slechts een fractie effectiever.

related partner content for mobile comes here

Dynamic Logic onderzocht qua autosites vooral vergelijkingssites, autorubrieken op de grote portals en websites met online publicaties over het onderwerp. Het bureau bekeek 175 campagnes.

Conclusie: Adverteerders in het automotive segment dienen door het gemeten verschil in effectiviteit goed te kijken naar hun mediaplanning, aangezien veel marketeers verschillende budgetten hebben voor adverteren op autosites met een duidelijke doelgroep, en sites waar de doelgroep wellicht te vinden is. Daarnaast moeten adverteerders met hun uitingen op autosites zich vooral richten op direct respons en koopintentie, niet op het vergroten van naamsbekendheid.

Automerken leunen zwaar op internet als advertentiemedium; in de VS zoekt zo’n 58 procent van de consumenten enkel nog op internet naar informatie over auto’s. Website-uitgevers starten daarom en masse online autorubrieken om adverteerders te lokken. Forbes.com lanceerde in mei , met info over het luxere segment, CNET startte in dezelfde maand , een site waar je auto’s kunt vergelijken op techniek.

Bron: Adweek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in