Overslaan en naar de inhoud gaan

Tastzin wordt belangrijker

De consument gaat steeds meer op zijn gevoel af. Vandaar dat de tastzin steeds belangrijker wordt als onderscheidende factor.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als een product goed aanvoelt of prettig in de hand ligt, kan dat bijdragen aan het succes.
De Duitse bouwvakkers waren er niet blij mee dat Veltins de vorm van zijn flesjes veranderde. Het bolvormige flesje, dat zo lekker in de hand lag, was vervangen door een gewoon pijpje. De omzet kelderde en Veltins is op zijn schreden teruggekeerd. Het toont het belang aan van de tastzin. Bij het ontwerpen van producten wordt aan dit aspect steeds meer aandacht besteed. Van scheerapparaten en auto’s tot computermuizen en stofzuigers: bij het ontwerp van nieuwe producten wordt de laatste jaren niet alleen rekening gehouden met de ‘look’, maar ook met de ‘feel’. Zelfs in de reclame rukt de tastzin op. BMW kwam begin dit jaar met advertenties waarin reliëf was aangebracht, zodat de lezer niet alleen kon kijken, maar ook voelen.

related partner content for mobile comes here

Bron: Wirtschaftswoche

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in