Overslaan en naar de inhoud gaan

Kwart minder nettowinst supers

De gemiddelde supermarkt heeft zijn nettowinst door de prijzenslag in de branche met gemiddeld 27 procent zien afnemen. De winstmarges…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van accountantskantoor Deloitte. Het is de eerste keer in vele jaren dat de winstgevendheid van de supermarktbranche is afgenomen. De nettowinst zal in geheel 2004 geen stijgende lijn te zien geven, is de verwachting. De ondervraagde supermarktondernemers verwachten zelfs een verdere daling van de winst.

related partner content for mobile comes here

Om meer winst te maken, moeten de kosten in de hand worden gehouden. Volgens Deloitte lijkt de stijging van de loonkosten een halt te worden toegeroepen. Wijzigingen in de collectieve arbeidsovereenkomsten veroorzaken een stijging van de loonkosten, maar productiviteitsverbeteringen bieden tegenwicht (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in