Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland moet gaan bewegen

Nederlanders eten te veel en verkeerd. Dat blijkt uit het rapport Ons eten gemeten, dat het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Naar aanleiding van dit rapport roept het Ministerie van VWS het bedrijfsleven op om een bijdrage te leveren aan het stimuleren van een verantwoorde leefstijl. Paul van der Stoel, Algemeen Directeur van McDonald’s Nederland, maakte tijdens de presentatie bekend dat McDonald’s gehoor gaat geven aan deze oproep met de campagne Go Active!, die op 2 september van start is gegaan.

related partner content for mobile comes here

Het rapport ‘Ons eten gemeten’ geeft voor het eerst een totaaloverzicht van de beschikbare kennis van voedselconsumptie, de gevolgen voor de gezondheid en de veiligheid van het voedsel in Nederland. Duidelijk is dat het aantal Nederlanders met overgewicht sterk toeneemt, daarbij beweegt bijna ongeveer de helft van de Nederlanders onvoldoende. Roel Bekker, Secretaris-Generaal Volksgezondheid bij het ministerie van VWS, maakte daarom vandaag bekend stappen te ondernemen en daarvoor steun te zoeken bij het bedrijfsleven.

Met Go Active! gaat McDonald’s samen met schaatsster Marianne Timmer iedereen stimuleren elke dag 2.000 stappen extra te zetten. Dat wordt gemakkelijk gemaakt met de stappenteller, die gratis wordt weggegeven bij het Go Active Meal. Dit ‘Happy Meal voor volwassenen’ bevat naast de stappenteller een maaltijdsalade, een drankje en een mini-magazine over een bewuste leefstijl. Go Active! sluit aan bij de FLASH! (Fietsen, Lopen, Actiemomenten, Sporten en Huishoudelijke klussen)-campagne die het NISB (Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen) in opdracht van de overheid heeft ontwikkeld.

’McDonald’s heeft altijd al veel belang gehecht aan een bewuste leefstijl, waarbij er een goede balans is tussen verantwoord eten en voldoende bewegen’, aldus Paul van der Stoel. ‘We bieden daarom een uitgebreid en gevarieerd assortiment, waaruit gasten altijd een verantwoorde keuze kunnen maken. Bovendien geven we in onze voedingsfolder en op onze placemats en website heldere informatie over verantwoord eten. Ook onze aandacht voor bewegen is niet nieuw. We zijn al jaren sponsor van het EK en WK voetbal, de Olympische Spelen en lokale sportverenigingen en sinds dit jaar hoofdsponsor van de Nationale Sportweek. Met Go Active! zetten we nu een volgende stap.We hopen dat iedereen in Nederland in beweging komt.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in