Overslaan en naar de inhoud gaan

“See, Fly, Die” mag niet van Schiphol

Schiphol heeft een stokje gestoken voor de slogan 'See, Fly, Die' die de Stadsschouwburg Amsterdam wilde gebruiken om reclame te maken voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De schouwburg had tasjes laten maken en flyers laten drukken die lijken op de gele tasjes van de taxfree winkels van de luchthaven met de tekst 'See,
Buy, Fly'. Het theater heeft de vliegende vogel in de slogan van Schiphol vervangen door een neerstortend vliegtuigje.

related partner content for mobile comes here

‘Het is een overtreding, want het is een inbreuk op het merkenrecht', aldus een woordvoerster van Schiphol. ‘Maar het is ook smakeloos dat ze ons op die manier associëren met terrorisme.'

Schiphol heeft de Stadsschouwburg direct verzocht de verspreiding van de 3000 folders en tasjes te stoppen. De schouwburg ‘heeft geen behoefte
aan ruzie met Schiphol' en heeft de parodie stopgezet.

Tijdens het Grote Gala van het Terrorisme houden politici, kunstenaars, acteurs, filmmakers, journalisten en ‘(ander) onguur volk' een avond lang ideeën over terreur tegen het licht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in