“See, Fly, Die” mag niet van Schiphol
De schouwburg had tasjes laten maken en flyers laten drukken die lijken op de gele tasjes van de taxfree winkels van de luchthaven met de tekst 'See,
Buy, Fly'. Het theater heeft de vliegende vogel in de slogan van Schiphol vervangen door een neerstortend vliegtuigje.
‘Het is een overtreding, want het is een inbreuk op het merkenrecht', aldus een woordvoerster van Schiphol. ‘Maar het is ook smakeloos dat ze ons op die manier associëren met terrorisme.'
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente Altena
Schiphol heeft de Stadsschouwburg direct verzocht de verspreiding van de 3000 folders en tasjes te stoppen. De schouwburg ‘heeft geen behoefte
aan ruzie met Schiphol' en heeft de parodie stopgezet.
Tijdens het Grote Gala van het Terrorisme houden politici, kunstenaars, acteurs, filmmakers, journalisten en ‘(ander) onguur volk' een avond lang ideeën over terreur tegen het licht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid