Overslaan en naar de inhoud gaan

Station Beijing

De NS heeft Station Beijing gelanceerd: een platform op internet waarbij het olympisch nieuws wordt verzorgd door familieleden of vrienden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De NS heeft gelanceerd: een platform op internet waarbij het olympisch nieuws wordt verzorgd door familieleden of vrienden van de sporters.

Ik vind het initiatief prachtig. Het laadt het merk NS prima.

De spoorwegen, partner van sportkoepel NOC*NSF, laten zeven sporters op de voet volgen door de speciale reporters.

Niet de topprestatie staat centraal, maar juist de mens achter de topsporter en de wereld rondom de sporters en de Olympische Spelen.

Op internet zijn filmpjes, columns en verhalen over o.a. zwemster Marleen Veldhuis, wielrenner Theo Bos, en judoka Edith Bosch te bekijken en te lezen.

Met Station Beiijng laat NS zien te herkennen dat ze hun advertentiegelden goed besteden kunnen aan "content": reclame waar wij als publiek nog wat aan hebben ook. De tijd dat dure one-way campagnes op TV nog impact hadden op de massa is toch echt voorbij.

Daarbij is het idee zelf ook nog eens erg goed. Station Beijing gaat geheid interessante inkijkjes in het wel en wee van onze sporters opleveren. Aangejaagd door de spotjes op televisie, zullen velen de website gaan bezoeken.

van vandaag laken de campagne omdat het te weinig te maken heeft met het reizen over het spoor.
Ik vind dat onzin. Het heeft namelijk wel vanalles met 'het merk' NS te maken. De campagne laadt helemaal prima het warme, volkse en tikje kneuterige van NS als merk.

NS als merk vind ik daarom een geloofwaardige afzender van dit alles. Het zet hopelijk een trend dat de NS de VPRO van het adverteerderswereldje wordt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in