Overslaan en naar de inhoud gaan

SMS-advertising kids is fout?

Onlangs een aardig artikel gelezen in CLOU dat ook in ReclameWeek was terug te vinden. Volgens Jeroen Boschma, directeur van reclamebureau…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onlangs een aardig artikel gelezen in CLOU dat ook in was terug te vinden. Volgens Jeroen Boschma, directeur van reclamebureau Keesie en schrijver van het boek Generatie Einstein is de grootste fout die reclamemakers kunnen maken, is om kinderen en jongeren te benaderen via de door hen meestgebruikte media.

related partner content for mobile comes here

Hij geeft het voorbeeld van reclamecampagnes via SMS. `Fout. Als kind verwacht je een bericht van een vriendje en dan krijg je een reclameboodschap. Domper', aldus Boschma.

Ook Diane Steinhaus van marktonderzoeksbureau Qrius noemt het zinloos om de meest geraadpleegde media rechtstreeks over te nemen in een campagne. `Jongeren zijn selectief in hun aandacht. Als ze msn-en zijn ze bezig met vriendjes en dan letten ze helemaal niet op banners.'

Toch apart, jaren proberen we als marketeers aan te sluiten in de belevingswereld van de doelgroep en juist die media te gebruiken die de doelgroep ook gebruikt ... ervaring iemand?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in