SMS-advertising kids is fout?
Onlangs een aardig artikel gelezen in CLOU dat ook in ReclameWeek was terug te vinden. Volgens Jeroen Boschma, directeur van reclamebureau Keesie en schrijver van het boek Generatie Einstein is de grootste fout die reclamemakers kunnen maken, is om kinderen en jongeren te benaderen via de door hen meestgebruikte media.
Hij geeft het voorbeeld van reclamecampagnes via SMS. `Fout. Als kind verwacht je een bericht van een vriendje en dan krijg je een reclameboodschap. Domper', aldus Boschma.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOok Diane Steinhaus van marktonderzoeksbureau Qrius noemt het zinloos om de meest geraadpleegde media rechtstreeks over te nemen in een campagne. `Jongeren zijn selectief in hun aandacht. Als ze msn-en zijn ze bezig met vriendjes en dan letten ze helemaal niet op banners.'
Toch apart, jaren proberen we als marketeers aan te sluiten in de belevingswereld van de doelgroep en juist die media te gebruiken die de doelgroep ook gebruikt ... ervaring iemand?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid