Internet als ideale reclameomgeving


Om effect te sorteren, heeft reclame een ‘Umfeld’ nodig dat aansluit bij de belangstelling van de consument. Dus zoeken adverteerders al sinds jaar en dag naar media die content bieden die hun specifieke doelgroep aanspreekt. Foodmerken plaatsen hun advertenties bij voorkeur in een tijdschrift voor koken, terwijl financiële dienstverleners graag adverteren in bladen die vooral gelezen worden door mensen die wat meer te besteden hebben.
Tot zover niets nieuws. Maar op internet gebruiken adverteerders die mogelijkheden nog lang niet optimaal. Te vaak zijn de eigen sites van adverteerders nog puur vanuit de zender gemaakt. Als de belangrijkste doelgroep van een merk bestaat uit mensen die geïnteresseerd zijn in tennis, dan is het beter op de eigen site die sport centraal te stellen. De bezoeker kan dan doorklikken naar de informatie over het bedrijf zelf. Een dergelijke binnenkomer laat zien dat de adverteerder denkt vanuit de klant zelf, en niet zichzelf op de voorgrond plaatst.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Journal of Advertising
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid