Overslaan en naar de inhoud gaan

Internet als ideale reclameomgeving

Reclame krijgt meer waardering als hij geplaatst wordt in een omgeving waar de consument graag vertoeft. Internet kan daarbij helpen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Om effect te sorteren, heeft reclame een ‘Umfeld’ nodig dat aansluit bij de belangstelling van de consument. Dus zoeken adverteerders al sinds jaar en dag naar media die content bieden die hun specifieke doelgroep aanspreekt. Foodmerken plaatsen hun advertenties bij voorkeur in een tijdschrift voor koken, terwijl financiële dienstverleners graag adverteren in bladen die vooral gelezen worden door mensen die wat meer te besteden hebben.

related partner content for mobile comes here

Tot zover niets nieuws. Maar op internet gebruiken adverteerders die mogelijkheden nog lang niet optimaal. Te vaak zijn de eigen sites van adverteerders nog puur vanuit de zender gemaakt. Als de belangrijkste doelgroep van een merk bestaat uit mensen die geïnteresseerd zijn in tennis, dan is het beter op de eigen site die sport centraal te stellen. De bezoeker kan dan doorklikken naar de informatie over het bedrijf zelf. Een dergelijke binnenkomer laat zien dat de adverteerder denkt vanuit de klant zelf, en niet zichzelf op de voorgrond plaatst.

Bron: Journal of Advertising

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in