Gamers onthouden merken wél


Volgend jaar wordt er naar verwachting wereldwijd zo’n 250 miljoen dollar uitgegeven aan ingameadvertising. Dat adverteerders geïnteresseerd zijn in games is niet vreemd, want daarmee bereiken ze een jonge doelgroep. Bovendien lijkt reclame in games op veel aandacht te kunnen rekenen. De ‘gamer’ zapt nu eenmaal niet weg als er tijdens het spel ineens een merknaam verschijnt. Dus zijn er in veel games billboards, logo’s en producten verwerkt.
Enkele onderzoeken wijzen echter uit dat veel spelers zich van die merken weinig kunnen herinneren. Wordt de gamer geholpen bij het oproepen van de merken, dan is het beeld ineens heel anders. Bij een test waarbij een aantal merknamen met ontbrekende letters aan gamers werd voorgelegd, scoorden de merken die ook in de games adverteerden beduidend beter dan de rest. Blijkbaar weet het merk toch wel z’n weg te vinden in het brein van de gamer, maar moet er wat aan worden gedaan om het naar boven te halen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Journal of Advertising
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid