Overslaan en naar de inhoud gaan

Jazz vergeten marketinginstrument?

Brandmanagers van A-merken doen er goed aan de jazz in de gaten te houden, meent communicatie- en jazzdeskundige Folkert Oosting.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het genre groeit in populariteit, en ook steeds meer jongeren vinden de weg naar de jazz. 'Jazz is als een blikje cola, het is cool en heeft zelf inmiddels de "karaktertrekjes" van een merk', aldus Oosting.

related partner content for mobile comes here

Is het een vergeten 'marketing- en sponsorinstrument', vraagt hij zich af.

Slechts een paar merken weet met structurele sponsoring van de jazzpopulariteit te profiteren. De rest lijkt het op ad hoc branding of relatiemarketing te houden. Of ervanuit te gaan dat jazz voor 'the happy few is'. Een gemiste kans, vinden Oosting en de Nederlandse jazzwereld.

Daarom is er vrijdag 11 mei tijdens de eerste editie van de in Amersfoort een meeting: 'Dixieland of ingewikkelde piep-knor?'

Vragen die aan bod komen:
Hoe staat het intussen met de populariteit en het publieksimago van de jazz? Jazz hoor je weliswaar overal, van kroegen en podia tot commercials. Maar wie wordt er commercieel gezien wijzer van? En hoe presenteert de jazzwereld zich aan het publiek?

Panelleden zijn Pieter van Adrichem (Buma Cultuur), Peter Krom (Jury voorzitter Deloitte Jazz Award), Marc van der Mijn (directeur Orange Flagshipstore), Folkert Oosting (marketingdeskundige Jazzworks)), Jimmy Fock (Ideasforbrands) en Maarit van Zalk (directeur Earforce).

Voor belangstellenden, entree is gratis maar je dient je wel te .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in