Jazz vergeten marketinginstrument?


Het genre groeit in populariteit, en ook steeds meer jongeren vinden de weg naar de jazz. 'Jazz is als een blikje cola, het is cool en heeft zelf inmiddels de "karaktertrekjes" van een merk', aldus Oosting.
Is het een vergeten 'marketing- en sponsorinstrument', vraagt hij zich af.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSlechts een paar merken weet met structurele sponsoring van de jazzpopulariteit te profiteren. De rest lijkt het op ad hoc branding of relatiemarketing te houden. Of ervanuit te gaan dat jazz voor 'the happy few is'. Een gemiste kans, vinden Oosting en de Nederlandse jazzwereld.
Daarom is er vrijdag 11 mei tijdens de eerste editie van de Dag van de Nederlandse Jazz in Amersfoort een meeting: 'Dixieland of ingewikkelde piep-knor?'
Vragen die aan bod komen:
Hoe staat het intussen met de populariteit en het publieksimago van de jazz? Jazz hoor je weliswaar overal, van kroegen en podia tot commercials. Maar wie wordt er commercieel gezien wijzer van? En hoe presenteert de jazzwereld zich aan het publiek?
Panelleden zijn Pieter van Adrichem (Buma Cultuur), Peter Krom (Jury voorzitter Deloitte Jazz Award), Marc van der Mijn (directeur Orange Flagshipstore), Folkert Oosting (marketingdeskundige Jazzworks)), Jimmy Fock (Ideasforbrands) en Maarit van Zalk (directeur Earforce).
Voor belangstellenden, entree is gratis maar je dient je wel te registreren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid