Schappen worden leger


Merkendeskundige Laurens Sloot zegt in Het Parool dat de economische recessie vooral de duurdere winkelketens dwingt opruiming in hun schappen te houden. ‘Alleen op die manier kunnen zij hun sterk opgelopen loonkosten compenseren.'
‘De huidige prijsoorlog is niets anders dan een noodzakelijke prijscorrectie. Dure winkelformules met veel service, zoals Albert Heijn, C1000 en Super de Boer, moeten snijden in hun assortiment om de kostenbesparingen daarvan te kunnen doorgeven aan hun klanten', meent Sloot, die vorig jaar gepromoveerd is op het gedrag van de consument in supermarkten.
Snijden in het aanbod kan verrassend uitpakken, ontdekte Sloot. 'Toen wij tien procent minder artikelen in de schappen zetten, liepen de verkopen zelfs iets op. De winkel werd overzichtelijker. Als je 25 procent uit de schappen weghaalt, kopen de meeste klanten gewoon andere merken, maar ze geven wel vijf procent minder uit.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid