Overslaan en naar de inhoud gaan

Schappen worden leger

Niet alleen de supermarkten halen op korte termijn duizenden producten uit hun schappen, ook drogisterijen, elektronicawinkels en andere…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Merkendeskundige Laurens Sloot zegt in Het Parool dat de economische recessie vooral de duurdere winkelketens dwingt opruiming in hun schappen te houden. ‘Alleen op die manier kunnen zij hun sterk opgelopen loonkosten compenseren.'
‘De huidige prijsoorlog is niets anders dan een noodzakelijke prijscorrectie. Dure winkelformules met veel service, zoals Albert Heijn, C1000 en Super de Boer, moeten snijden in hun assortiment om de kostenbesparingen daarvan te kunnen doorgeven aan hun klanten', meent Sloot, die vorig jaar gepromoveerd is op het gedrag van de consument in supermarkten.

related partner content for mobile comes here

Snijden in het aanbod kan verrassend uitpakken, ontdekte Sloot. 'Toen wij tien procent minder artikelen in de schappen zetten, liepen de verkopen zelfs iets op. De winkel werd overzichtelijker. Als je 25 procent uit de schappen weghaalt, kopen de meeste klanten gewoon andere merken, maar ze geven wel vijf procent minder uit.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in