Reclameradio in schoolbus na advertenties op boekkaften


Het taboe van reclame op de Amerikaanse schoolbussen is afgelopen jaar doorbroken, dus wordt het tijd voor het volgende: de komst van radio in schoolbussen en daarmee van reclame.
Washington Post maakt melding van de komst van het bedrijf BusRadio. Op de website biedt dit bedrijf marketeers geweldige mogelijkheden op een nieuw privaat radionet voor schoolbussen. De WP vroeg ook nog even bij schoolbusfirma's hoe het zat en die weten nog van niets.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaar het gaat om twee ondernemers die de markt kennen en eerder succes hadden met een nieuwe vorm van marketing: ze delen met Cover Concepts kaften voor schoolboeken uit met advertenties. Zo bereiken bijvoorbeeld Kellogg's, McDonald's, Calvin Klein en Nike hun doelgroepen. Dit bedrijf beweert op deze wijze 30 miljoen kinderen te bereiken.
BusRadio begint officieel in september 2006: het aanbod behelst gratis radio's in ruil 8 minuten reclame per uur; 44 minuten muziek en de rest voor educatieve doeleinden zoals waarschuwingen om bij het uitstappen goed op het verkeer te letten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid