Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame-effectiviteit kun je voorspellen

Bepaal voordat je een reclamecampagne bedenkt hoe het koopbeslissingsproces van consumenten tot stand komt, en de campagne zal zeker…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zonder twijfel, risicoloos en betrouwbaar op voorhand de effectiviteit van campagnes meten lijkt de ultieme marketingcommunicatie-utopie. Maar volgens de onderzoekers mogelijk wanneer aan de hand van sociaal-psychologische gedragsmodellen eerst wordt achterhaald welke factoren de aankoopbeslissing bepalen, en daar dan een reclamewerkingsmodel op wordt toegepast. Wordt een product vooral op basis van affectieve factoren gekocht (emoties, gevoelens) dan past daarbij wat Giep Franzen het Emotions model noemt, waarin je het merk linkt met bepaalde gevoelens die de gebruikservaring kleuren. Bij een product waar levensstijl en groepsnormen bepalend zijn, de sociale norm factor, past het Symbolism model, dat inspeelt op lifestyle.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in