Overslaan en naar de inhoud gaan

'Bedrijven snijden in pr-budgetten'

Amerikaanse ondernemingen hebben hun pr-budgetten gemiddeld met bijna 30 procent verminderd tot 2,3 miljoen dollar dit jaar, volgens…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Interne budgetten gingen 40 procent naar beneden, van 1,6 miljoen in 2000 tot 963.000 dollar dit jaar. Uitgaven aan externe bureaus daalden met 17 procent tot 1,3 miljoen dollar.

related partner content for mobile comes here

Onderzoeker Harris is niet verbaasd over deze treurige resultaten. Hij merkt op dat met name technologiebedrijven het afgelopen jaar 'wilde uitgaven' hebben gedaan. 'Ze probeerden iets te doen wat pr niet kan doen, namelijk het maken van kant-en-klare merken', aldus Harris. Wanneer de markt weer zal aantrekken, kan de onderzoeker niet zeggen, maar de recente toestand in de VS zal daarbij niet helpen.

De resultaten van het Thomas L. Harris/Impulse Research Public Relations Client Survey zijn te vinden. (Bron: )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in