'Bedrijven snijden in pr-budgetten'


Interne budgetten gingen 40 procent naar beneden, van 1,6 miljoen in 2000 tot 963.000 dollar dit jaar. Uitgaven aan externe bureaus daalden met 17 procent tot 1,3 miljoen dollar.
Onderzoeker Harris is niet verbaasd over deze treurige resultaten. Hij merkt op dat met name technologiebedrijven het afgelopen jaar 'wilde uitgaven' hebben gedaan. 'Ze probeerden iets te doen wat pr niet kan doen, namelijk het maken van kant-en-klare merken', aldus Harris. Wanneer de markt weer zal aantrekken, kan de onderzoeker niet zeggen, maar de recente toestand in de VS zal daarbij niet helpen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe resultaten van het Thomas L. Harris/Impulse Research Public Relations Client Survey zijn hier te vinden. (Bron: O'Dwyer's PR Daily)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid