Weer kritiek in GB op auto-advertenties
Er is in Groot-Brittannië opnieuw kritiek op autofabrikanten die in advertenties op de snelheid van hun product wijzen. De Britse…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Leagas Delaney's poster voor Hyundai Coupe, heeft als pay-off ‘Disappears quicker than a dot.com’. Dit is tegen de regels van ASA. De makers wijzen op de humor ervan. De advertentie toont een dolgedraaide auto die op zijn achterwielen rijdt terwijl de achtergrond nog maar wazig te zien is. De ASA was niet onder de indruk van de argumenten van Hyundai dat de uiting niet roekeloos rijden wil aanmoedigen, maar wil demonstreren hoe modern de auto is. MG Rover was eerder in opspraak gekomen door een direct mail campagne die meldt dat de motor lichter is en dat de auto dus sneller accelereert dan andere wagens. De ASA kon met die advertentie wel leven, omdat deze meer op de motor sloeg dan op de snelheid (Campaign).
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid