Overslaan en naar de inhoud gaan

Weer kritiek in GB op auto-advertenties

Er is in Groot-Brittannië opnieuw kritiek op autofabrikanten die in advertenties op de snelheid van hun product wijzen. De Britse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Leagas Delaney's poster voor Hyundai Coupe, heeft als pay-off ‘Disappears quicker than a dot.com’. Dit is tegen de regels van ASA. De makers wijzen op de humor ervan. De advertentie toont een dolgedraaide auto die op zijn achterwielen rijdt terwijl de achtergrond nog maar wazig te zien is. De ASA was niet onder de indruk van de argumenten van Hyundai dat de uiting niet roekeloos rijden wil aanmoedigen, maar wil demonstreren hoe modern de auto is. MG Rover was eerder in opspraak gekomen door een direct mail campagne die meldt dat de motor lichter is en dat de auto dus sneller accelereert dan andere wagens. De ASA kon met die advertentie wel leven, omdat deze meer op de motor sloeg dan op de snelheid (Campaign).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in