Overslaan en naar de inhoud gaan

Rabobank opnieuw grootste sponsor

Rabobank is met een totaalbedrag van 40 miljoen euro aan sponsoruitgaven ook in 2008 de grootste sponsor in Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit het overzicht van de 25 grootste sponsors van ons land dat Sponsor Magazine deze week heeft gepubliceerd. Naast de 20 miljoen euro die de bank landelijk besteedt aan onder andere de Rabo Wielerploeg, paardensport en hockey, zijn de lokale Rabobanken ook nog eens goed voor 20 miljoen sponsorgeld.

related partner content for mobile comes here

Op de tweede plaats in de lijst staan Heineken Nederland (22,5 miljoen). Aegon is door de aanstaande hoofdsponsoring van Ajax (10 miljoen exclusief bonus) geklommen naar de derde plaats met 18 miljoen euro. Gedeeld vierde staan Unilever en ABN Amro (beide 17 miljoen).

Nieuw in de lijst is Pon Automotive, importeur van onder andere VW, Audi en SEAT, dat in totaal ongeveer 5,5 miljoen aan sponsoring besteedt. De lijst wordt traditioneel gedomineerd door financiële instellingen. Bij de eerste 25 sponsors staan 8 merken uit deze sector. Daarnaast zijn vier biermerken vertegenwoordigd.

De 25 grootste sponsors besteden in totaal meer dan 250 miljoen euro aan sponsoring. Dat is bijna 30 procent van de totale sponsorbestedingen in Nederland in 2008.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in