Pisang Ambon's Welike! campagne


Pisang Ambon richt de pijlen steeds meer op de studentendoelgroep. Het merk komt nu ook met een Facebookcampagne, waarin het op zoek gaat naar de meeste gelikede groep vrienden van Nederland (en België).
Insteek van de campagne is kleur bekennen: Pisang Ambon wil dat studenten weer kleur (lees: groene bananenlikeur in een glas) toevoegen aan hun avond, feest of leven. De pay-off: Pisang Ambon adds color.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHoe werkt het: gedurende de campagne kunnen vriendengroepen (max 4 personen) zich aanmelden en zien hoeveel Facebook likes zij in totaal samen hebben behaald. Vervolgens daagt het merk de vriendengroep uit om hoger in het klassement te komen. Daar krijgen de deelnemers 6 weken de tijd voor.
De uitdagingen bestaan eruit een foto of status-update te plaatsen. Daarmee verdien je Pisang Ambon Likes en kun je hoger uitkomen in het eindklassement.
Op de Facebook-wall van Pisang Ambon worden elke week nieuwe uitdagingen geplaatst, en de highlights van de eerdere challenges gedeeld.
De meeste gelikede vriendengroep gaat er in maart 2012 vandoor met een luxe skireis voor vier personen, naar ‘de Sneeuwkoorts Mansion’ in les Deux Alpes.
Creatie was in handen van Greenberry, dat ook de Facebookcampagne voor Mad Men maakte.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid