Overslaan en naar de inhoud gaan

Optimisme.nl tegen 'dominante somberheid'

Een socialistisch-realistische vuist die een roze bril omklemt, de archaïsche kreet ‘Weest optimistisch’, een pamflet-tekst en een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De initiatiefnemers willen met aandacht vragen voor positieve ontwikkelingen en gebeurtenissen in de Nederlandse samenleving en economie als tegenwicht tegen de door hen gesignaleerde ‘dominante focus op somberheid’. De roze bril heeft volgens de initiators ook economisch nut, zo blijkt uit de tweede doelstelling: discussie op gang brengen over het belang van een positieve attitude van mensen, bedrijven en organisaties als katalysator voor succes.

related partner content for mobile comes here

Optimistisch.nl heeft geen formele structuur. Wel is er een werkgroep die ideeën en activiteiten ontwikkelt. Deze werkgroep bestaat uit Paul Blok (DDB Amsterdam), Ferdinand Helmann (Porter Novelli), Michel van Honk (BVH), Marijke van Outersterp (Mindshare), Balou van de Ven (GCI) en Walter Vesters (Scope Publishing). Naast de website plus nieuwsbrief, wordt vanaf januari campagne gevoerd via abri’s, print en tv en beloven de initiatiefnemers dat er de komende tijd meer activiteiten volgen.

Overigens klinkt de roep om een positiever instelling ook bij onze Zuiderburen. In dat kader meldde De Tijd afgelopen donderdag, dat de Vlaamse Bond Zonder Naam in het nieuwe jaar een maatschappelijke campagne start tegen ‘verzeuring’ onder de titel . Deze campagne is het begin van wat de Vlaamse pendant van SIRE zou moeten worden. De campagne is gezamenlijk ontwikkeld door de Vlaamse bureaus VVL/BBDO, LDV, Quattro-Saatchi & Saatchi en LG&F en wordt ondersteund door bedrijven als Electrabel, Coca-Cola en Fortis.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in