Rabobank met interactieve tv
Rabobank-bestuurder Piet van Schijndel onthulde dit gisteren tijdens een bijeenkomst in het Utrechtse Media Plaza. De klanten kunnen met hun beveiligingspas sparen, betalen en beleggen via de beeldbuis en de afstandsbediening. Van Schijndel zei dat tv, internet en telefonie naar elkaar toegroeien. ‘Ze worden een onlosmakelijk geheel. We stappen vol in die combinatie en zien tv als een volwaardig distributiekanaal.’
De bank denkt niet dat internet en televisie ten koste zullen gaan van de fysieke Rabo-kantoren. Van Schijndel verwacht op dat terrein juist groei in de komende jaren, door een toenemende adviespraktijk, zo meldt Planet Multimedia.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaRabobank start al in januari met interactieve televisie, een investering van tussen de vijf en tien miljoen euro. In het begin is er alleen een mogelijkheid Rabo-tv te ontvangen via Windows Media Center. De bank wil ook op de tv-netten van Versatel en KPN beschikbaar komen.
Talpa, het mediabedrijf waarin Rabobank dit najaar een belang van 20 procent nam, is niet de maker van de Rabofilmpjes. De deelname aan Talpa moet vooral als bancaire activiteit worden gezien, zei Van Schijndel.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid