Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: Aziatische restaurants profiteren van crisis

Maar de All-You-Can-Eat sushi trend heeft zijn hoogtepunt nu wel bereikt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Restaurantbezoekers hielden de afgelopen 5 jaar de hand op de knip. De totale restaurantsector zag in die periode de gemiddelde besteding dan ook flink dalen (-21 procent).

related partner content for mobile comes here

Maar bij Chinees-Indische restaurants steeg de gemiddelde besteding met 12 procent.

Ook het aantal bezoekers nam bij de Aziatische restaurant weer sneller toe, na het dieptepunt in 2009. In de restaurantsector als geheel bleef het aantal bezoekers gelijk aan 2009.

Dit en nog meer blijkt uit het door Van Spronsen & Partners.

Sushi
Met een stijging in het aanbod van maar liefst 124 procent zijn de Japanse restaurants de grootste stijger over de afgelopen 5 jaar binnen de Aziatische restaurants. Maar de groei loopt echter snel terug en het lijkt er op dat deze zich stabiliseert.

Zo steeg het aanbod in 2011 en 2012 nog met respectievelijk 29 procent en 20 procent. In 2013 was deze groei nog maar 9 procent. Het lijkt er op dat de All-You-Can-Eat sushi trend op zijn hoogtepunt zit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in