Onderzoek: Aziatische restaurants profiteren van crisis


Restaurantbezoekers hielden de afgelopen 5 jaar de hand op de knip. De totale restaurantsector zag in die periode de gemiddelde besteding dan ook flink dalen (-21 procent).
Maar bij Chinees-Indische restaurants steeg de gemiddelde besteding met 12 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOok het aantal bezoekers nam bij de Aziatische restaurant weer sneller toe, na het dieptepunt in 2009. In de restaurantsector als geheel bleef het aantal bezoekers gelijk aan 2009.
Dit en nog meer blijkt uit het onderzoek naar de Aziatische restaurantmarkt door Van Spronsen & Partners.
Sushi
Met een stijging in het aanbod van maar liefst 124 procent zijn de Japanse restaurants de grootste stijger over de afgelopen 5 jaar binnen de Aziatische restaurants. Maar de groei loopt echter snel terug en het lijkt er op dat deze zich stabiliseert.
Zo steeg het aanbod in 2011 en 2012 nog met respectievelijk 29 procent en 20 procent. In 2013 was deze groei nog maar 9 procent. Het lijkt er op dat de All-You-Can-Eat sushi trend op zijn hoogtepunt zit.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid