Nieuw logo voor Muziektheater
Koeweiden Postma ontwierp een nieuw logo en ontwikkelde een nieuwe huisstijl voor het Muziektheater Amsterdam.
Het logo en de huisstijl moesten passen bij de ‘creatieve ambities en (inter)nationale uitstraling van het gebouw en zijn twee huisgezelschappen: De Nederlandse Opera en Het Nationale Ballet.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisZakelijk directeur van Het Nationale Ballet en het Muziektheater, Stijn Schoonderwoerd: ‘Het Muziektheater Amsterdam verdient een krachtige visuele uitstraling die ook herkenbaar is naast de huisstijlen van DNO en HNB. De bekendheid van het theater als een 'place to be' zal daardoor toenemen. Dat is belangrijk voor de promotie van de eigen programmering van het Muziektheater. Een nieuwe huisstijl kan bovendien helpen om een bredere doelgroep op een hedendaagse manier aan te spreken.’
Voor het logo is de architectuur van het gebouw als uitgangspunt genomen. Hieronder een van de varianten:
Hugo van den Bos, strategy director van Koeweiden Postma: ‘Soms moet je het niet te ver van huis zoeken. Het gebouw is tenslotte de plek waar al deze topkunst te zien is. We hebben daarom gekozen om de marmeren façade, een 'landmark' in Amsterdam, te gebruiken als uitgangspunt voor het beeldmerk. In het beeldmerk werken we met licht en beweging, refererend naar de wereld van theater en het 'lichtplafond' van Peter Struycken in de grote zaal'.
Naast het logo is een nieuwe typografie en vormentaal ontwikkeld, die vanaf nu op steeds meer uitingen te zien zal zijn.
Ik moest even zoeken naar het oude logo, maar vond er uiteindelijk een in onderstaande afbeelding:
Zeker een hele verbetering.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid