Overslaan en naar de inhoud gaan

Nielsen begint nieuwe internetregistratie

Nielsen is in juli 2011 begonnen met een nieuwe registratie van de bruto mediabestedingen aan online display advertising (internet).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe internetregistratie moet een 'sterk verbeterde representativiteit, compleetheid en detaillering' bieden, waardoor een betere vergelijking met andere mediumtypen mogelijk is. De nieuwe registratie volgt de huidige internetregistratie in samenwerking met exploitanten op.

related partner content for mobile comes here

In de nieuwe registratie zijn bruto mediabestedingen voor producten en van adverteerders aan online display advertising zichtbaar op site- en op exploitantniveau, een detaillering die eerder niet beschikbaar was. Door deze aanpassingen zijn de bruto mediabestedingen aan online display advertising volgens Nielsen volledig vergelijkbaar met die aan andere mediumtypen.

Om een goede afspiegeling van de markt van online display advertising te kunnen geven, registreert grotendeels sites die ook in het online bereikonderzoek worden gemeten. 'De lijst van sites die Nielsen registreert staat in principe vast om continuïteit en vergelijkbaarheid door de tijd heen te garanderen. Wel zal Nielsen sites toevoegen als de markt daar om vraagt', zo meldt de onderzoeker. Ook is het mogelijk voor klanten om extra sites toe te voegen aan de registratie. De sites die Nielsen registreert zijn ingedeeld in channels, zoals bijvoorbeeld Automotive, Sport, Finance.

Per channel heeft Nielsen een CPM tarief bepaald, gebaseerd op informatie vanuit de markt. Alle sites binnen die channels hebben hetzelfde CPM tarief, maar per channel verschillen de tarieven. Voor het berekenen van de bruto mediabestedingen van online advertenties maakt Nielsen gebruik van deze CPM tarieven in combinatie met de gegevens over page impressions uit het online bereiksonderzoek van Stir.

In een formule worden op basis van de page impressions de ad impressions berekend, die nodig zijn om de bestedingen per campagne uit te kunnen rekenen. Daarbij wordt rekening gehouden met het aantal advertenties op een site, de positie van een advertentie op de site, het aantal pagina’s binnen een site en de looptijd van een campagne. De op deze manier berekende ad impressions in combinatie met het CPM tarief leiden tot de bruto mediabestedingen van een advertentie. Daarmee volgen de gerapporteerde bruto mediabestedingen een vergelijkbare Nielsen methodiek: mediadruk o.b.v. tariefkaarten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in