Nielsen begint nieuwe internetregistratie
De nieuwe internetregistratie moet een 'sterk verbeterde representativiteit, compleetheid en detaillering' bieden, waardoor een betere vergelijking met andere mediumtypen mogelijk is. De nieuwe registratie volgt de huidige internetregistratie in samenwerking met exploitanten op.
In de nieuwe registratie zijn bruto mediabestedingen voor producten en van adverteerders aan online display advertising zichtbaar op site- en op exploitantniveau, een detaillering die eerder niet beschikbaar was. Door deze aanpassingen zijn de bruto mediabestedingen aan online display advertising volgens Nielsen volledig vergelijkbaar met die aan andere mediumtypen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaOm een goede afspiegeling van de markt van online display advertising te kunnen geven, registreert Nielsen grotendeels sites die ook in het Stir online bereikonderzoek worden gemeten. 'De lijst van sites die Nielsen registreert staat in principe vast om continuïteit en vergelijkbaarheid door de tijd heen te garanderen. Wel zal Nielsen sites toevoegen als de markt daar om vraagt', zo meldt de onderzoeker. Ook is het mogelijk voor klanten om extra sites toe te voegen aan de registratie. De sites die Nielsen registreert zijn ingedeeld in channels, zoals bijvoorbeeld Automotive, Sport, Finance.
Per channel heeft Nielsen een CPM tarief bepaald, gebaseerd op informatie vanuit de markt. Alle sites binnen die channels hebben hetzelfde CPM tarief, maar per channel verschillen de tarieven. Voor het berekenen van de bruto mediabestedingen van online advertenties maakt Nielsen gebruik van deze CPM tarieven in combinatie met de gegevens over page impressions uit het online bereiksonderzoek van Stir.
In een formule worden op basis van de page impressions de ad impressions berekend, die nodig zijn om de bestedingen per campagne uit te kunnen rekenen. Daarbij wordt rekening gehouden met het aantal advertenties op een site, de positie van een advertentie op de site, het aantal pagina’s binnen een site en de looptijd van een campagne. De op deze manier berekende ad impressions in combinatie met het CPM tarief leiden tot de bruto mediabestedingen van een advertentie. Daarmee volgen de gerapporteerde bruto mediabestedingen een vergelijkbare Nielsen methodiek: mediadruk o.b.v. tariefkaarten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid