Nederlander vertrouwt bank het minst


Het gaat om een vergelijking met Duitsers, Britten, Fransen, Italianen, Spanjaarden en Belgen. Een onderzoek van Ernst & Young onder zevenduizend particuliere bankklanten stelt vast dat 41 procent van de duizend ondervraagden in Nederland gebrek aan vertrouwen als reden aanvoert om van bank te wisselen. In de andere landen geeft ten hoogste 26 procent van de deelnemers dat als reden op.
Desondanks zijn Nederlanders trouwer aan hun bank dan enig ander land in het onderzoek. Een op de zeven Nederlanders zegt zijn bank daadwerkelijk ingeruild te hebben voor een ander. Op de vraag of een klant binnenkort van bank zal wisselen, antwoordt maar een op de twintig Nederlanders bevestigend. In Duitsland zijn dat er dubbel zo veel en in Spanje zelfs vier keer zo veel. Dat komt volgens Ernst & Young omdat wij calculerender en risicomijdender zijn. Nederlanders hebben hun belangen en risico's al in een vroeg stadium over meerdere banken gespreid.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe belangrijkste klacht van Nederlanders over hun bank is gebrek aan persoonlijke, klantgerichte service. Maar liefst zes op de tien bankklanten in Nederland vinden dat hun bank onvoldoende persoonlijke aandacht aan hen schenkt. De goedkope callcenters die bij veel banken de individuele rekeningbeheerders hebben vervangen, kunnen de klant niet bekoren.
Uit het onderzoek blijkt ook dat de kosten en tarieven van banken betrekkelijk weinig invloed hebben op het oordeel van Nederlanders.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid