Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiel adverteren in de lift

De markt voor mobiel adverteren bevindt zich op een kruispunt. Zal dit medium zich tot een volwassen advertentiekanaal ontpoppen of haken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Huiverig voor reclamemoeheid als gevolg van te veel spam, wachten adverteerders af, hoewel het sms-je de ultieme vorm van één-op-één marketing vertegenwoordigt. En dat is eigenlijk een beetje raar als je in aanmerking neemt hoeveel sms-jes er op dit moment al verstuurd worden. In Groot-Brittannië zijn dat er iedere maand bijna een miljard. Allegra Strategies ziet een markt voor adverteren via de mobiele telefoon. Dit Britse bureau berekende dat deze vorm van adverteren dit jaar 11,8 miljoen pond zal opleveren en eenzelfde bedrag voor WAP-adverteren. In 2005 zal volgens berekening van Allegra de marktomvang van draadloos adverteren 2% bedragen van de totale reclamebestedingen. Op dit moment mag een bericht de 160 karakters niet overstijgen, maar het gebruik van eenvoudige plaatjes, jingles en barcodes vergroten de mogelijkheden voor de adverteerder. Magic4 sloot onlangs een contract met Philips en Motorola voor het gebruik van hun barcodetechnologie. Over enige tijd zal het mogelijk zijn om met GPRS een barcode in een sms-bericht te verzenden die de ontvanger kan opslaan en laten uitlezen bij een retailer in ruil voor korting of een andere aanbieding. Maar waar het natuurlijk werkelijk om draait is of de gebruikers bereid zijn om advertenties te ontvangen op hun mobieltje en van wie. Bijna een kwart van de gebruikers van mobiel internet zegt bereid te zijn tekstberichten van adverteerders te bekijken, zo blijkt uit een NOP-studie. Van de ervaren gebruikers van mobiele telefoon zegt ongeveer de helft geen bezwaar te hebben tegen advertentieteksten mits dat er niet meer dan één tot vijf per dag zijn en er een beloning tegenover staat. Spamming wordt echter door nagenoeg niemand geapprecieerd.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: marketing week<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in