
Actualiteitenprogramma's die verslag doen van nieuws over oorlogen,
aanslagen of rampen in Nederland, zoals in Enschede en Volendam, maken de
Vacatures
Communicatieadviseur
SamergoMedewerker communicatie
ZMGroepProject Communication Advisor
AMS Institutemeeste indruk bij Nederlanders. Dit blijkt uit het onderzoek 'TV-beleving in
Nederland' van marktonderzoekbureau NFO Trendbox in opdracht van uitgeverij
Reader's Digest. Het onderzoek werd deze zomer gehouden. Oele Steenks,
hoofdredacteur van Reader's Digest: 'Het lijkt alsof er weinig
nieuwe tv-formules zijn waar de Nederlandse tv-kijker nog van opkijkt.
Pogingen van tv-makers om de laatste taboes te doorbreken blijken minder
indruk te maken dan de harde werkelijkheid van het wereldnieuws.' Opvallend
is dat het sociale aspect van tv-kijken ten opzichte van vijf tot tien jaar
geleden is afgenomen. Bijna de helft van de Nederlanders is van mening dat
tv-kijken geen sociale of gezellige aangelegenheid (meer) is. Als
voornaamste reden noemen zij hiervoor dat er vroeger interessantere
programma's waren (31procent) en men nu tijdens het tv-kijken ook meer bezig
is met andere activiteiten (19 procent).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid