Overslaan en naar de inhoud gaan

'Nederlandse tv niet schokkend'

De Nederlandse televisie wordt niet als schokkend ervaren. Ruim tweederde van de Nederlandse tv-kijkers zegt zelden of nooit van zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Actualiteitenprogramma's die verslag doen van nieuws over oorlogen,

related partner content for mobile comes here

aanslagen of rampen in Nederland, zoals in Enschede en Volendam, maken de

meeste indruk bij Nederlanders. Dit blijkt uit het onderzoek 'TV-beleving in

Nederland' van marktonderzoekbureau NFO Trendbox in opdracht van uitgeverij

Reader's Digest. Het onderzoek werd deze zomer gehouden. Oele Steenks,

hoofdredacteur van Reader's Digest: 'Het lijkt alsof er weinig

nieuwe tv-formules zijn waar de Nederlandse tv-kijker nog van opkijkt.

Pogingen van tv-makers om de laatste taboes te doorbreken blijken minder

indruk te maken dan de harde werkelijkheid van het wereldnieuws.' Opvallend

is dat het sociale aspect van tv-kijken ten opzichte van vijf tot tien jaar

geleden is afgenomen. Bijna de helft van de Nederlanders is van mening dat

tv-kijken geen sociale of gezellige aangelegenheid (meer) is. Als

voornaamste reden noemen zij hiervoor dat er vroeger interessantere

programma's waren (31procent) en men nu tijdens het tv-kijken ook meer bezig

is met andere activiteiten (19 procent).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in