'Nederlandse tv niet schokkend'
Actualiteitenprogramma's die verslag doen van nieuws over oorlogen,
aanslagen of rampen in Nederland, zoals in Enschede en Volendam, maken de
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente Altenameeste indruk bij Nederlanders. Dit blijkt uit het onderzoek 'TV-beleving in
Nederland' van marktonderzoekbureau NFO Trendbox in opdracht van uitgeverij
Reader's Digest. Het onderzoek werd deze zomer gehouden. Oele Steenks,
hoofdredacteur van Reader's Digest: 'Het lijkt alsof er weinig
nieuwe tv-formules zijn waar de Nederlandse tv-kijker nog van opkijkt.
Pogingen van tv-makers om de laatste taboes te doorbreken blijken minder
indruk te maken dan de harde werkelijkheid van het wereldnieuws.' Opvallend
is dat het sociale aspect van tv-kijken ten opzichte van vijf tot tien jaar
geleden is afgenomen. Bijna de helft van de Nederlanders is van mening dat
tv-kijken geen sociale of gezellige aangelegenheid (meer) is. Als
voornaamste reden noemen zij hiervoor dat er vroeger interessantere
programma's waren (31procent) en men nu tijdens het tv-kijken ook meer bezig
is met andere activiteiten (19 procent).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid