Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenvertrouwen neemt weer toe

Het vertrouwen van de consument in de economie heeft zich de afgelopen maand iets hersteld van de scherpe daling eind september. Met name…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) gisteren bekendmaakte. Nederlanders blijven in het algemeen wel redelijk somber gestemd over de economische ontwikkelingen. Zo verwacht 60 procent van de ondervraagden een hogere werkloosheid. Dat was voor de aanslagen nog 43 procent. Onder invloed van de aanslagen in de Verenigde Staten daalde het vertrouwen eind september fors. In een extra onderzoek van het CBS daalde het cijfer van -5 naar -14. Nu herstelt het zich tot -10. Sinds eind 2000 neemt het vertrouwen gestaag af. Opvallend was in september de ongewijzigde drang naar het kopen van duurzame goederen. Die blijft in oktober op hetzelfde niveau. De koopbereidheid hangt bij het CBS echter ook af van de inschatting die mensen maken van hun eigen financiële situatie. Daar was men wel pessimistischer over kort na de aanslagen (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in