Overslaan en naar de inhoud gaan

´Publieke omroepen overtreden Mediawet`

De publieke omroepen nemen het niet zo nauw met de Mediawet. Ze moeten bepaalde percentages kunst, cultuur en informatie uitzenden en gaan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Kamer eist van staatsecretaris Van der Ploeg dat hij de nieuwe programmaindeling aanpakt, maar die is het daar niet mee eens.

related partner content for mobile comes here

De comedy-serie The Nanny is in de nieuwe plannen van de publieke omroepen een cultureel programma. Andere voorbeelden zijn ER, Star trek en Cheers. Volgens de omroepen stuk voor stuk culturele programma's. De programma's op Nederland 1, 2 en 3 moeten voldoen aan de specifieke eisen van de mediawet. De publieke omroepen zijn verplicht om 37,5 procent kunst en cultuur uit te zenden, 35 procent moet informatief zijn en maximaal 25 procent mag verstrooiing zijn. Maar door nu amusementsprogramma's onder kunst en cultuur te plaatsen, scoren de omroepen hogere kijkcijfers. Het Commissariaat voor de Media is akkoord gegaan met de nieuwe programma indeling. De VVD is daarover zeer verbaasd, bij monde van Atzo Nicolaï. Hij zei gisteren in het RTL-nieuws ´niks te begrijpen van het commissariaat. Dit is nooit zo bedoeld, niet door de VVD en ook niet door de wetgever.` Ook D66 en CDA zijn tegen de indeling van de publieke omroepen. PvdA heeft er geen problemen mee. Volgende maand vergadert de Tweede Kamer over de mediabegroting. De Kamerleden verwachten een pittig debat met staatssecretaris van der Ploeg. Deze zei gisteren in het programma Barend en van Dorp géén problemen te hebben met de manier waarop de publieke omroepen met de mediawet omgaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in