Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen sprookjes bij Lego

Het merk Lego staat bij gezinnen met kinderen op de zevende plaats, wereldwijd. Dat met, ook wereldwijd gezien, een piepkleine omzet - die…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tot een aantal jaar terug groeide Lego enorm. Achteraf gezien spreidde het merk zich uit over de ruimte die het wereldwijd in kon nemen in de speelgoedmarkt. Inmiddels hebben alle middenklasse gezinnen in de wereld bij wijze van spreken een emmertje onverwoestbare Legoblokken. Lego moet met iets nieuws komen om echte groei te realiseren. Dit is de uitdaging voor de kleinzoon van de uitvinder die in 1947 het eerste Legoblokje maakte. De voorlopige antwoorden zijn marketingantwoorden. Er zijn een aantal bedrijfstaboes opgeheven. Er worden nu wel partners gezocht en er wordt wel met licenties gewerkt (Harry Potter-lego!). Er zijn steeds meer reeksen dozen op de markt gekomen met lego-onderdelen en bouwtekeningen om kant en klaar speelgoed te bouwen dat figureert in bijgeleverde verhalen ( Star Wars, de Bionicles met de legende van Mata Nui) en dat even cool is als het concurrerende aanbod in action figures. Maar daarmee verliest Lego een heleboel speelsheid. Aan de andere kant was er de introductie van de mindstorms, de programmeerbare legoblokken die eigenlijk te duur blijven voor een massamarkt.

related partner content for mobile comes here

Kjeld Kirk Kristiansen denkt dat hij de sprong al gemaakt heeft, maar de resultaten van Lego bewijzen het nu nog niet.

< SIZE=1>Bron: fast company<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in