Supermarktadvertenties beïnvloeden koopgedrag
Bijna alle respondenten (90 procent, n = 17.000) letten op reclame en aanbiedingen van supermarkten. Vrijwel iedereen schaft regelmatig artikelen aan die zij in advertenties hebben gezien. Meest aantrekkelijk vinden zij afgeprijsde artikelen; spaaracties zijn het minst in trek. Woensdag is de beste dag om te adverteren, vindt 21 procent, gevolgd door de maandag (19 procent).
Ook zo’n 90 procent van de respondenten leest het regionale dagblad grotendeels tot helemaal. Voor reclamefolders en huis-aan-huisbladen ligt de score op 60 procent. Allerhande van AH is het meest gelezen supermarktmagazine, gevolgd door Verswijzer van Super de Boer.De meeste respondenten doen het grootste deel van hun boodschappen bij Albert Heijn; de helft kiest voor een supermarkt omdat die dichtbij is. Vrijwel iedereen gaat ook wel eens naar een andere supermarkt voor de dagelijkse inkopen. Reden daarvoor zijn vaak de aanbiedingen, de prijs en de keuzemogelijkheden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid