Overslaan en naar de inhoud gaan

Supermarktadvertenties beïnvloeden koopgedrag

Nederlanders letten massaal op de aanbiedingen van supermarkten in advertenties, en laten zich daardoor leiden bij het boodschappen doen.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bijna alle respondenten (90 procent, n = 17.000) letten op reclame en aanbiedingen van supermarkten. Vrijwel iedereen schaft regelmatig artikelen aan die zij in advertenties hebben gezien. Meest aantrekkelijk vinden zij afgeprijsde artikelen; spaaracties zijn het minst in trek. Woensdag is de beste dag om te adverteren, vindt 21 procent, gevolgd door de maandag (19 procent).

related partner content for mobile comes here

Ook zo’n 90 procent van de respondenten leest het regionale dagblad grotendeels tot helemaal. Voor reclamefolders en huis-aan-huisbladen ligt de score op 60 procent. Allerhande van AH is het meest gelezen supermarktmagazine, gevolgd door Verswijzer van Super de Boer.De meeste respondenten doen het grootste deel van hun boodschappen bij Albert Heijn; de helft kiest voor een supermarkt omdat die dichtbij is. Vrijwel iedereen gaat ook wel eens naar een andere supermarkt voor de dagelijkse inkopen. Reden daarvoor zijn vaak de aanbiedingen, de prijs en de keuzemogelijkheden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in