Slecht klimaat rond Esso
Een van de bedoelingen van ‘Kyoto’ was om de uitstoot van fossiele brandstoffen fors te verminderen, middels een vergaand systeem van emissierechten. Woordvoerders van Exxon stellen dat het Akkoord totaal onwerkbaar is, en een academische, futiele poging tot realiteitszin. Erger is dat ze daar president Bush vorig jaar al van hadden overtuigd en hem vele miljoenen campagnedollars hebben toegezegd als hij, als kersverse president, totstandkoming van het Akkoord zou dwarsbomen. Dat is hem, zoals bekend, glansrijk gelukt.
Maar nu keren actievoerders zich tegen de stille kracht achter de schermen, Exxon. Koopt geen Esso, rijdt hun pomp voorbij, is hun actieparool. Exxon blijkt zijn marketingmanagement niet verknoopt te hebben met issuemanagement, iets dat allang is ingeburgerd bij de grotere concerns. BP en Shell zijn daar veel verder mee. Die begrijpen dat consumenten niet alleen maar naar de prijs aan de pomp kijken, maar politieke zaken (onbewust) laten meewegen in hun consumptief gedrag.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta<#FONT SIZE=1>Bron: marketing week<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid