Overslaan en naar de inhoud gaan

Slecht klimaat rond Esso

Esso zit in de problemen. Actiegroepen roepen op tot boycotacties, omdat moedermaatschappij Exxon zou hebben bijgedragen aan het mislukken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een van de bedoelingen van ‘Kyoto’ was om de uitstoot van fossiele brandstoffen fors te verminderen, middels een vergaand systeem van emissierechten. Woordvoerders van Exxon stellen dat het Akkoord totaal onwerkbaar is, en een academische, futiele poging tot realiteitszin. Erger is dat ze daar president Bush vorig jaar al van hadden overtuigd en hem vele miljoenen campagnedollars hebben toegezegd als hij, als kersverse president, totstandkoming van het Akkoord zou dwarsbomen. Dat is hem, zoals bekend, glansrijk gelukt.

related partner content for mobile comes here

Maar nu keren actievoerders zich tegen de stille kracht achter de schermen, Exxon. Koopt geen Esso, rijdt hun pomp voorbij, is hun actieparool. Exxon blijkt zijn marketingmanagement niet verknoopt te hebben met issuemanagement, iets dat allang is ingeburgerd bij de grotere concerns. BP en Shell zijn daar veel verder mee. Die begrijpen dat consumenten niet alleen maar naar de prijs aan de pomp kijken, maar politieke zaken (onbewust) laten meewegen in hun consumptief gedrag.

< SIZE=1>Bron: marketing week<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in