Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer omzet entertainmentproducten

De omzet voor entertainmentproducten als muziek, video en games is licht gestegen ten opzichte van het jaar daarvoor.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In totaal besteedden consumenten 986 miljoen euro aan entertainmentproducten. Daarmee lijkt de trend van scherpe dalingen doorbroken. Belangrijke groeiers zijn de spelconsoles en de muziekdownloads, terwijl ook de dvd-markt een plus laat zien.

related partner content for mobile comes here

Dankzij een groot aantal succestitels en het succes van televisieseries op dvd, laat de dvd-markt opnieuw een stevige groei zien. Opvallend is dat dvd’s vooral tijdens de feestmaanden massaal gekocht worden.

De markt voor gamessoftware boekte in 2006 een groei van 9 procent in omzet die vooral voortkomt uit de hogere verkopen van games voor de console. De omzet uit verkopen van pc-games daalde, ondanks dat er meer aantallen van dit product verkocht werden. Groei is er ook te zien in de verkoop van hardware.

2006 was een goed jaar voor het Nederlands muziekproduct. Het aandeel nationaal product steeg van 22 naar 33 procent in de maand december. Drie van de vijf bestverkochte singles zijn van Nederlandse bodem. Van de vijf bestverkochte albums zijn er drie nationaal product: Jan Smit, Bløf en Marco Borsato.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in