McDonald's Nederland komt voor het eerst met een ‘Impact Rapport’


McDonald's Nederland heeft vandaag zijn eerste Impact Rapport 2023-2024 gepubliceerd, waarin het bedrijf zijn inspanningen voor een duurzamere toekomst deelt. Op internationaal niveau publiceerde de fastfoodketen eerder wel zo’n rapport. Voor Nederland is het de eerste keer.
Het rapport belicht vier pijlers: Planeet, Voeding, Maatschappij en Werkgeverschap. Belangrijke stappen zijn wat McDonald’s betreft onder meer dat 97 procent van de verpakkingen nu uit gerecyclede of gecertificeerde materialen bestaat, met de ambitie dit in 2025 naar 100 procent te brengen. Ook zegt het bedrijf ernaar te streven om tegen 2050 netto nul CO2-uitstoot te bereiken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijCommunications Director
World Press PhotoDigital Advertising Specialist
De HorecabondSuiker en vet
Verder werd in 2023 de McPlant burger permanent op het menu gezet en zijn het zout-, suiker- en vetgehalte in diverse producten verlaagd. Ook in het rapport: samen met franchisenemers en gasten werd een kleine 5 ton opgehaald voor het Ronald McDonald Kinderfonds. Daarnaast volgden 573 medewerkers een mbo- of hbo-opleiding via de McDonald’s Academy.
Dolly van den Akker, Impact Director bij McDonald's Nederland, benadrukt dat de schaal van het bedrijf grote verantwoordelijkheden met zich meebrengt, maar ook kansen biedt om een positieve impact te maken voor de generaties van morgen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid