Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald's Nederland komt voor het eerst met een ‘Impact Rapport’

Het rapport belicht vier pijlers: Planeet, Voeding, Maatschappij en Werkgeverschap.
Burger eten bij de Mac
Burger eten bij de Mac
© Shutterstock
Burger eten bij de Mac
Burger eten bij de Mac
© Shutterstock

McDonald's Nederland heeft vandaag zijn eerste Impact Rapport 2023-2024 gepubliceerd, waarin het bedrijf zijn inspanningen voor een duurzamere toekomst deelt. Op internationaal niveau publiceerde de fastfoodketen eerder wel zo’n rapport. Voor Nederland is het de eerste keer.

related partner content for mobile comes here

Het rapport belicht vier pijlers: Planeet, Voeding, Maatschappij en Werkgeverschap. Belangrijke stappen zijn wat McDonald’s betreft onder meer dat 97 procent van de verpakkingen nu uit gerecyclede of gecertificeerde materialen bestaat, met de ambitie dit in 2025 naar 100 procent te brengen. Ook zegt het bedrijf ernaar te streven om tegen 2050 netto nul CO2-uitstoot te bereiken.

Suiker en vet

Verder werd in 2023 de McPlant burger permanent op het menu gezet en zijn het zout-, suiker- en vetgehalte in diverse producten verlaagd. Ook in het rapport: samen met franchisenemers en gasten werd een kleine 5 ton opgehaald voor het Ronald McDonald Kinderfonds. Daarnaast volgden 573 medewerkers een mbo- of hbo-opleiding via de McDonald’s Academy.

Dolly van den Akker, Impact Director bij McDonald's Nederland, benadrukt dat de schaal van het bedrijf grote verantwoordelijkheden met zich meebrengt, maar ook kansen biedt om een positieve impact te maken voor de generaties van morgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in