Overslaan en naar de inhoud gaan

Loden leeuw voor Pokkie Foetsie

De KPN-spot 'Pokkie Foetsie' is verkozen tot de meest irritante reclame van het jaar. Frans Bauer werd verkozen tot de meest irritante…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maandagavond werd tijden het consumentenprogramma Radar de jaarlijkse Loden Leeuwen uitgedeeld. Consumenten konden de afgelopen weken stemmen via internet op voor de prijs genomineerde spotjes. In totaal zijn er ruim 66.000 stemmen uitgebracht voor de Loden Leeuw. De stemmers vonden de KPN-commercial vooral irritant omdat deze schreeuwerig is.

related partner content for mobile comes here

Met 34 procent van de stemmen won de KPN Hi-commercial, ruim voor een deodorantreclame van AXE (23,8 procent) en een spotje voor Vodafone (20,8 procent). In de Axe-reclame draait een jongen zijn ogen op bijzondere wijze door zijn oogkassen om te zien of hij zweet. In de Vodafonereclame zijn mensen verkleed als dieren.

BN'er Kim-Lian van der Meij kreeg 25,1 procent van de stemmen met haar reclame voor Kruidvat waarin ze een kinderachtige rol speelt. Zij behaalde daarmee de tweede plaats op de ranglijst. Derde werd Rob Geus met een commercial voor kalfsvlees.

Pokkie Foetsie werd vorige week nog vijfde in de verkiezing van de Ster Gouden Loekie.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in